Project Management and Developmental ResearchLaajuus (5 cr)
Code: S000CO36
Credits
5 op
Objective
The student is able to survey and define the development needs of an organization and to search for solutions by means of project management and developmental research. The student bases all his/her actions on empirical and research data.
The student is able to plan, execute, lead, administer and evaluate a project. The student applies key methods of project management and development work in a meaningful way. He/she is familiar with the relevant operating models of development processes and is able to use the appropriate project tools and methods in each phase of the project. The student is able to communicate the results of the project and developmental research, and evaluate the reliability, ethicality and profitability of the development project. He/she applies the results of project management and developmental research to the practices of working life.
Content
- The fundamentals of project and development work
- Project planning
- Project management and leadership
- Project tools
- Reporting and evaluating a project
- The processes of developmental research
- Methods used in development processes
- The ethicality, reliability and profitability of development work
- Communicating and establishing the results of projects and developmental research
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.
Assessment criteria, approved/failed
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Further information
Recognition of Prior Learning (RPL)
The student will get recognition of prior learning for RDI studies (10 cr) if the student has a previous Master’s degree or has completed advanced studies (60 cr) in a university. The student may get RPL for project management and developmental research if he/she has worked in a managerial role in several projects and/or has completed Master's level studies that correspond to the content of this course.
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
08.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 100
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
- Master’s Degree Programme in Clinical Expertise, Palliative Care in Social and Health Care Services
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Midwifery
- Master's Degree in Development and Leadership of Mental Health Care
Teachers
- Maiju Salovaara-Hiltunen
- Iira Lankinen
Teacher in charge
Maiju Salovaara-Hiltunen
Groups
-
S3023S6Kliininen asiantuntijuus, palliatiivisen hoidon asiantuntija
-
S2223S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
-
S1823S6Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S2623S6Kätilötyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi amk
-
S2823S6Mielenterveystyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
Objective
Opiskelija osaa kartoittaa ja määritellä organisaation kehittämiskohteita sekä etsiä niihin ratkaisuja projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön avulla. Hän nojaa kaikessa projektitoiminnassa ja kehittämistyössä aiempaan tutkimus- ja kokemustietoon.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, johtaa, hallinnoida ja arvioida projektia. Opiskelija osaa soveltaa tarkoituksenmukaisesti keskeisiä projektitoiminnassa sekä kehittämistyössä käytettäviä menetelmiä. Hän tuntee keskeisiä kehittämisprosessin toimintamalleja ja osaa soveltaa kehittämisprosessin eri vaiheissa käytettäviä menetelmiä sekä projektityökaluja. Opiskelija osaa viestiä projektin ja tutkimuksellisen kehittämistyön tuloksista sekä arvioida projektin ja kehittämistyön luotettavuutta, eettisyyttä ja tuloksellisuutta. Hän osaa soveltaa projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön tuloksia osaksi työelämän käytäntöjä.
Content
- projektitoiminnan ja kehittämistyön lähtökohdat
- projektin suunnittelu
- projektinhallinta ja johtaminen
- projektityökalut
- projektin raportointi ja arviointi
- tutkimuksellisen kehittämistyön prosessit
- kehittämisprosessissa käytettävät menetelmät
- kehittämistoiminnan eettisyys, luotettavuus ja tuloksellisuus
- projektin ja tutkimuksellisen kehittämistyön viestintä ja tulosten juurruttaminen
Location and time
Opintojakson ennakkotehtävä ilmoitetaan tammikuun 2024 kuluessa.
15.3.2024 klo 9-12
Projektitoiminta Maiju Salovaara-Hiltunen (Zoomissa, zoom-linkki lisätään lukujärjestykseen)
18.4.2024 klo 13.00 - 16.00 Tutkimuksellinen kehittämistyö Iira Lankinen (Zoomissa, zoom-linkki lisätään lukujärjestykseen)
Materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Teaching methods
Ennakkotehtävä
Webinaarit
Itsenäinen opiskelu
Pienryhmätehtävät
Opintojakso toteutetaan Moodle-verkko-oppimisympäristössä ja webinaarit etäyhteydellä (Zoom).
Employer connections
-
Exam schedules
Ennakkotehtävä
Pienryhmätehtävä
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
Projektitoiminta 3 op, 81 tuntia
Tutkimuksellinen kehittämistyö 2 op, 54 tuntia
Further information
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät (ennakkotehtävä, pienryhmätehtävä) 0-5 tai hyväksytty/hylätty
Kokonaisarvosana muodostuu projektitoiminnan tehtävien yhteisarvosanan sekä tutkimuksellisen kehittämistyön arvosanan keskiarvosta.
Further information
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Jos opiskelija on suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon tai tiedekorkeakoulun syventävät
aineopinnot (60 op), opiskelijalle myönnetään ahot tutkimus-, kehitys- ja innovaatio-opinnoista (10 op). Projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön osaaminen voidaan hyväksilukea jos opiskelija on toiminut useissa projekteissa johtotehtävissä ja/tai hänellä on ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisia tämän jakson sisältöä vastaavia opintoja.
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
23.01.2023 - 14.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
- Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Midwifery
- Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
Teachers
- Antti Niemi
- Pirjo Koski
- Iira Lankinen
Teacher in charge
Antti Niemi
Groups
-
S2222S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
-
S1522S6AKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
-
S2022S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S1522S6CKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveyspalveluissa, Mielenterveystyön laaja-alainen kliininen osaaminen, hallinnollinen ryhmä
-
L0922S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S1822S6Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S2622S6Kätilötyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi amk
Objective
Opiskelija osaa kartoittaa ja määritellä organisaation kehittämiskohteita sekä etsiä niihin ratkaisuja projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön avulla. Hän nojaa kaikessa projektitoiminnassa ja kehittämistyössä aiempaan tutkimus- ja kokemustietoon.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, johtaa, hallinnoida ja arvioida projektia. Opiskelija osaa soveltaa tarkoituksenmukaisesti keskeisiä projektitoiminnassa sekä kehittämistyössä käytettäviä menetelmiä. Hän tuntee keskeisiä kehittämisprosessin toimintamalleja ja osaa soveltaa kehittämisprosessin eri vaiheissa käytettäviä menetelmiä sekä projektityökaluja. Opiskelija osaa viestiä projektin ja tutkimuksellisen kehittämistyön tuloksista sekä arvioida projektin ja kehittämistyön luotettavuutta, eettisyyttä ja tuloksellisuutta. Hän osaa soveltaa projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön tuloksia osaksi työelämän käytäntöjä.
Content
- projektitoiminnan ja kehittämistyön lähtökohdat
- projektin suunnittelu
- projektinhallinta ja johtaminen
- projektityökalut
- projektin raportointi ja arviointi
- tutkimuksellisen kehittämistyön prosessit
- kehittämisprosessissa käytettävät menetelmät
- kehittämistoiminnan eettisyys, luotettavuus ja tuloksellisuus
- projektin ja tutkimuksellisen kehittämistyön viestintä ja tulosten juurruttaminen
Location and time
27.01.2023 13.00 - 16.00, Orientaatio opintojaksolle, Antti Niemi (etäyhteys, Zoom klo 13-14). Zoom-linkki kalenterissa / lukujärjestyksessä. Klo 14-16 jakson materiaaleihin tutustuminen ja tehtävien käynnistäminen
30.1.-26.3.2023: Projektitoiminnan viikkotehtävät ja tentti
11.04.2023 13.00 - 16.00, Tutkimuksellisen kehittämistyön eettisyys, luotettavuus ja tulosten juurruttaminen
14.04.2022 13.00 - 16.00, Tutkimuksellisen kehittämistyön prosessi ja menetelmät
Materials
Projektitoiminta (viikkotehtävät ja tentti):
Karlos Artto, Miia Martinsuo, Jaakko Kujala. 2011. Projektiliiketoiminta.
Paul Silferberg. Ideasta projektiksi. Projektivetäjän käsikirja URL osoite: http://www.rakennerahastot.fi/vanhat_sivut/rakennerahastot/tiedostot/esr_julkaisut_2000_2006/esitteet_ja_oppaat/oppaat/01_projektinvetajan_opas.pdf
Tutkimuksellinen kehittämistyö:
Timo Toikko - Teemu Rantanen. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampereen Yliopistopaino Oy
Ojasalo, Katri; Moilanen, Teemu; Ritalahti, Jarmo. 2014. Kehittämistyön menetelmät. SanomaPro.
Pohjola, Pasi; Aalto-Kallio, Mervi; Englund, Kristel; Heikkinen, Hanne; Koivisto, Juha; Korhonen, Satu; Lyytikäinen, Merja; Peränen, Niina; Pitkänen, Niina; Virtanen, Kati. 2014. Kohti avointa kehittämistä - matkaoppaana Innokylä! THL. URL osoite: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/120379/THL_OPA_38_2014_verkko.pdf?sequence=1
Kari Salonen. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun Ammattikorkeakoulu. Puheenvuoroja 72. URL osoite: http://julkaisumyynti.turkuamk.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9789522163950
Teaching methods
Luento
Etäopetus
Harjoitustehtävät
Ryhmäohjaus
Verkko-opiskelu
Tentti
Employer connections
-
Exam schedules
Verkkotentti
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
Projektitoiminta 3 op, 81 tuntia
Tutkimuksellinen kehittämistyö 2 op, 54 tuntia
Content scheduling
-
Further information
Opintojakso toteutetaan Moodle-verkko-oppimisympäristössä ja luennot etäyhteydellä, Zoom-yhteydellä.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Oppimustehtävät
Tentti
Further information
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Jos opiskelija on suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon tai tiedekorkeakoulun syventävät
aineopinnot (60 op), opiskelijalle myönnetään ahot tutkimus-, kehitys- ja innovaatio-opinnoista (10 op). Projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön osaaminen voidaan hyväksilukea jos opiskelija on toiminut useissa projekteissa johtotehtävissä ja/tai hänellä on ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisia tämän jakson sisältöä vastaavia opintoja.
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 250
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
- Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
- Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
Teachers
- Antti Niemi
- Pirjo Koski
- Iira Lankinen
Teacher in charge
Antti Niemi
Groups
-
L0921S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S1521S6CMaster`s Degree Programme in Clinical Expertise in Health Care and Social Services, Advanced clinical competence in mental health care
-
S2221S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
-
S1521S6BKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Palliatiivisen hoitotyön asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
-
S1521S6AKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
-
S2021S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S1821S6Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija osaa kartoittaa ja määritellä organisaation kehittämiskohteita sekä etsiä niihin ratkaisuja projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön avulla. Hän nojaa kaikessa projektitoiminnassa ja kehittämistyössä aiempaan tutkimus- ja kokemustietoon.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, johtaa, hallinnoida ja arvioida projektia. Opiskelija osaa soveltaa tarkoituksenmukaisesti keskeisiä projektitoiminnassa sekä kehittämistyössä käytettäviä menetelmiä. Hän tuntee keskeisiä kehittämisprosessin toimintamalleja ja osaa soveltaa kehittämisprosessin eri vaiheissa käytettäviä menetelmiä sekä projektityökaluja. Opiskelija osaa viestiä projektin ja tutkimuksellisen kehittämistyön tuloksista sekä arvioida projektin ja kehittämistyön luotettavuutta, eettisyyttä ja tuloksellisuutta. Hän osaa soveltaa projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön tuloksia osaksi työelämän käytäntöjä.
Content
- projektitoiminnan ja kehittämistyön lähtökohdat
- projektin suunnittelu
- projektinhallinta ja johtaminen
- projektityökalut
- projektin raportointi ja arviointi
- tutkimuksellisen kehittämistyön prosessit
- kehittämisprosessissa käytettävät menetelmät
- kehittämistoiminnan eettisyys, luotettavuus ja tuloksellisuus
- projektin ja tutkimuksellisen kehittämistyön viestintä ja tulosten juurruttaminen
Location and time
27.01.2022 09.00 - 12.00, Orientaatio opintojaksolle, Antti Niemi (etäyhteys, Zoom klo 9-10). Zoom-linkki kalenterissa / lukujärjestyksessä. Klo 10-12 jakson materiaaleihin tutustuminen ja tehtävien käynnistäminen
31.1.-27.3.2022: Projektitoiminnan viikkotehtävät ja tentti
19.04.2022 13.00 - 16.00, Tutkimuksellisen kehittämistyön prosessi ja menetelmät, Pirjo Koski
21.04.2022 09.00 - 12.00, Tutkimuksellisen kehittämistyön eettisyys, luotettavuus ja tulosten juurruttaminen, Iira Lankinen )
Materials
Projektitoiminta (viikkotehtävät ja tentti):
Karlos Artto, Miia Martinsuo, Jaakko Kujala. 2011. Projektiliiketoiminta.
Paul Silferberg. Ideasta projektiksi. Projektivetäjän käsikirja URL osoite: http://www.rakennerahastot.fi/vanhat_sivut/rakennerahastot/tiedostot/esr_julkaisut_2000_2006/esitteet_ja_oppaat/oppaat/01_projektinvetajan_opas.pdf
Tutkimuksellinen kehittämistyö:
Timo Toikko - Teemu Rantanen. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampereen Yliopistopaino Oy
Ojasalo, Katri; Moilanen, Teemu; Ritalahti, Jarmo. 2014. Kehittämistyön menetelmät. SanomaPro.
Pohjola, Pasi; Aalto-Kallio, Mervi; Englund, Kristel; Heikkinen, Hanne; Koivisto, Juha; Korhonen, Satu; Lyytikäinen, Merja; Peränen, Niina; Pitkänen, Niina; Virtanen, Kati. 2014. Kohti avointa kehittämistä - matkaoppaana Innokylä! THL. URL osoite: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/120379/THL_OPA_38_2014_verkko.pdf?sequence=1
Kari Salonen. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun Ammattikorkeakoulu. Puheenvuoroja 72. URL osoite: http://julkaisumyynti.turkuamk.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9789522163950
Teaching methods
Luento
Etäopetus
Harjoitustehtävät
Ryhmäohjaus
Verkko-opiskelu
Tentti
Employer connections
-
Exam schedules
Verkkotentti
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
Projektitoiminta 3 op, 81 tuntia
Tutkimuksellinen kehittämistyö 2 op, 54 tuntia
Content scheduling
-
Further information
Opintojakso toteutetaan Moodle-verkko-oppimisympäristössä ja luennot etäyhteydellä, Zoom-yhteydellä.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Oppimustehtävät
Tentti
Further information
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Jos opiskelija on suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon tai tiedekorkeakoulun syventävät
aineopinnot (60 op), opiskelijalle myönnetään ahot tutkimus-, kehitys- ja innovaatio-opinnoista (10 op). Projektitoiminnan ja tutkimuksellisen kehittämistyön osaaminen voidaan hyväksilukea jos opiskelija on toiminut useissa projekteissa johtotehtävissä ja/tai hänellä on ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisia tämän jakson sisältöä vastaavia opintoja.