Skip to main content

Circular EconomyLaajuus (5 cr)

Code: LY00EB36

Credits

5 op

Objective

The student understands contemporary debates and challenges around sustainability and circular economy. The student recognizes the interrelated elements that contribute to sustainable business practices & circular economy, and can pinpoint the growth & business opportunities in them.

The course pulls together the skills related to creative & innovative solution building including problem solving, project management, systems thinking, design thinking together with sustainability knowledge and business knowledge. The course also trains the skills of communicating about sustainability and circular economy via the opportunity lenses.

Content

- Key concepts in Circular economy: lifecycle thinking and sustainable design
- Growth vs. prosperity without growth and its opportunities; business cases and innovations in Circular economy
- Global sustainability challenges and targets from the perspective of Circular economy.

Assignment outline:
The students brainstorm selected sustainability challenges to develop (or test) solutions based on life-cycle modelling & Circular economy principles. They report the results orally (in teams) and individually (in written blogs/diary format) based on a small-scale project done during the course.

Prerequisites

Completed Higher Education Degree.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Assessment criteria, good (3)

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, approved/failed

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Further information

The language of tuition is English.

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

21.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Social Sciences, Business and Administration)
Teachers
  • Zinaida Grabovskaia
Teacher in charge

Zinaida Grabovskaia

Groups
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous
  • L0423S6_1
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L0423S6_2
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L1123S6
    Master's Degree Programme in Procurement, ylempi

Objective

Oppilas ymmärtää nykyhetkessä käytävää keskustelua kestävästä kehityksestä ja kiertotaloudesta ja on tietoinen niihin liittyvistä haasteista. Oppilas tunnistaa toisiinsa liittyviä elementtejä jotka myötävaikuttavat kestäviin liike-elämän käytäntöihin ja kiertotalouteen ja kykenee näkemään niihin sisältyvät kasvu- ja liiketoimintamahdolllisuudet.

Kurssi yhdistää luovaan ja innovatiiviseen ratkaisun muodostamiseen liittyvät taidot kuten ongelmanratkomisen, projektinhallinnan, systeemiajattelun ja muotoiluajattelun kestävän kehityksen ja liike-elämän tietämykseen. Kurssi myös kehittää oppilaan kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen liittyviä kommunikaatiotaitoja hyötynäkökulman kautta.

Content

• Kiertotalouden keskeiset käsitteet: elinkaariajattelu ja kestävä suunnittelu
• Kasvu vs. hyvinvointi ilman talouskasvua ja siihen liittyvät mahdollisuudet; liiketoimintatapaukset ja innovatiot kiertotaloudessa
• Globaalit kestävyyshaasteet ja -päämäärät kiertotalouden näkökulmasta

Tehtäväkuvaus: Oppilaat ideoivat kestävyyshaasteita kehittääkseen (tai testatakseen) ratkaisuja jotka perustuvat elinkaarimallinnuksiin ja kiertotalouden periaatteisiin. Oppilaat raportoivat kurssilla tehdyn pienimuotoisen projektin tuloksista suullisesti (tiimeissä) ja yksilöllisesti (blogi/päiväkirja -formaatissa).

Location and time

20.8.2024 - 1.12.2024, ONLINE

Materials

Recommended readings:

1. "Must-read" e-book in online Metropolia e-collection:
Stahel, Walter R. (2019). "The User´s Guide to Circular Economy" (available as e-book in Ebooks Central via MetCat Finna) https://metropolia.finna.fi/Record/nelli15.4100000008402269

2. A scientific e-book, useful in producing assigments in online Metropolia e-collection:
Sillanpää, M. and Ncibi, C. (2019). "The Circular Economy : Case Studies about the Transition from the Linear Economy” (as e-book in Ebooks Central via MetCat Finna) https://metropolia.finna.fi/Record/3amk.283952

3. For more readings, welcome to familiarize with a collection compiled by Metropolia´s library available as e-books in MetCat Finna. (Remember to log in with your password, this link will bring you to a collection of 11 e-books): https://metropolia.finna.fi/List/861359 Additionally, you will find some selected videos and articles in the course materials.

Additional reading and videos are listed in the course materials (pls check the full list in the course materials).

Assignment outlines:

The students brainstorm selected sustainability challenges to develop/test solutions based on life-cycle modelling & Circular economy principles. They report on the CE challenges (in Assignment 1) and solutions (in Assignment 2) based on a small-scale project done during the course.

Teaching methods

Oppilas ymmärtää nykyhetkessä käytävää keskustelua kestävästä kehityksestä ja kiertotaloudesta ja on tietoinen niihin liittyvistä haasteista. Oppilas tunnistaa toisiinsa liittyviä elementtejä jotka myötävaikuttavat kestäviin liike-elämän käytäntöihin ja kiertotalouteen ja kykenee näkemään niihin sisältyvät kasvu- ja liiketoimintamahdolllisuudet.

Kurssi yhdistää luovaan ja innovatiiviseen ratkaisun muodostamiseen liittyvät taidot kuten ongelmanratkomisen, projektinhallinnan, systeemiajattelun ja muotoiluajattelun kestävän kehityksen ja liike-elämän tietämykseen. Kurssi myös kehittää oppilaan kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen liittyviä kommunikaatiotaitoja hyötynäkökulman kautta.

Student workload

5 ECTS (appx. 127 hours of work, including attending classes, doing assignments, readings, and self-work).

Content scheduling

• Kiertotalouden keskeiset käsitteet: elinkaariajattelu ja kestävä suunnittelu
• Kasvu vs. hyvinvointi ilman talouskasvua ja siihen liittyvät mahdollisuudet; liiketoimintatapaukset ja innovatiot kiertotaloudessa
• Globaalit kestävyyshaasteet ja -päämäärät kiertotalouden näkökulmasta

Tehtäväkuvaus: Oppilaat ideoivat kestävyyshaasteita kehittääkseen (tai testatakseen) ratkaisuja jotka perustuvat elinkaarimallinnuksiin ja kiertotalouden periaatteisiin. Oppilaat raportoivat kurssilla tehdyn pienimuotoisen projektin tuloksista suullisesti (tiimeissä) ja yksilöllisesti (blogi/päiväkirja -formaatissa).

Further information

Kurssi on englanninkielinen.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, Excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Assessment criteria, Approved/Failed
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Further information

Kurssi on englanninkielinen.

Enrollment

02.05.2023 - 13.08.2023

Timing

28.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Technology, Communication and Transport)
  • Master´s Degree Programme in Public Procurement (Social Sciences, Business and Administration)
  • Master´s Degree Programme in Public Procurement (Technology, Communication and Transport)
  • Master's Degree Programme in Procurement
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Social Sciences, Business and Administration)
Teachers
  • Zinaida Grabovskaia
Teacher in charge

Zinaida Grabovskaia

Groups
  • L1122S6
    Master's Degree Programme in Procurement
  • L0422S6_1
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L0422S6_2
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L1222S6
    Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi amk , liiketalous
  • T2322S6
    Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK tekniikka

Objective

Oppilas ymmärtää nykyhetkessä käytävää keskustelua kestävästä kehityksestä ja kiertotaloudesta ja on tietoinen niihin liittyvistä haasteista. Oppilas tunnistaa toisiinsa liittyviä elementtejä jotka myötävaikuttavat kestäviin liike-elämän käytäntöihin ja kiertotalouteen ja kykenee näkemään niihin sisältyvät kasvu- ja liiketoimintamahdolllisuudet.

Kurssi yhdistää luovaan ja innovatiiviseen ratkaisun muodostamiseen liittyvät taidot kuten ongelmanratkomisen, projektinhallinnan, systeemiajattelun ja muotoiluajattelun kestävän kehityksen ja liike-elämän tietämykseen. Kurssi myös kehittää oppilaan kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen liittyviä kommunikaatiotaitoja hyötynäkökulman kautta.

Content

• Kiertotalouden keskeiset käsitteet: elinkaariajattelu ja kestävä suunnittelu
• Kasvu vs. hyvinvointi ilman talouskasvua ja siihen liittyvät mahdollisuudet; liiketoimintatapaukset ja innovatiot kiertotaloudessa
• Globaalit kestävyyshaasteet ja -päämäärät kiertotalouden näkökulmasta

Tehtäväkuvaus: Oppilaat ideoivat kestävyyshaasteita kehittääkseen (tai testatakseen) ratkaisuja jotka perustuvat elinkaarimallinnuksiin ja kiertotalouden periaatteisiin. Oppilaat raportoivat kurssilla tehdyn pienimuotoisen projektin tuloksista suullisesti (tiimeissä) ja yksilöllisesti (blogi/päiväkirja -formaatissa).

Location and time

5 online meetings:
CLASS 1, 15 September 2023, 13-16 pm
CLASS 2, 29 September 2023, 13-16 pm
CLASS 3, 13 October 2023, 13-16 pm
CLASS 4, 17 November 2023, 9-12 am
CLASS 5, 1 December 2023, 9-11 am (and the "De-growth" event on 5 December at 14-15.30 with "Hiilitalli").

Course instructor

Zinaida Grabovskaia, PhL, Senior lecturer
Head of Master’s Programme in Business Informatics
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
Leiritie 1, 01600 Vantaa, Finland
tel. +358 40 198 4008

Materials

Course contents

1-2. Global sustainability challenges and targets from the perspective of Circular economy. (These initial sessions discuss the challenges of the linear economy and its consequences - visible as climate change, biodiversity loss, and a growing resource deficit - and outline the principles of Circular economy as an approach to address them). Consumers´ footprint vs. industry foorprint.
2. Key concepts in Circular economy: life-cycle thinking (including its main tool, i.e. Life Cycle Assessment, LCA) and sustainable design
3. Business models for the Circular Economy (with case examples in bioeconomy, waste management, manufacturing and services) and role of innovations for Circular economy.
4. Possible futures: growth vs. prosperity without growth and its opportunities as one possible future.

Assignment outlines:

The students brainstorm selected sustainability challenges to develop/test solutions based on life-cycle modelling & Circular economy principles. They report on the CE challenges (in Assigment 1) and solutions (in Assignment 2) based on a small-scale project done during the course.

Recomended readings:

1. Selected videos and articles (pls read announcements before classes)

2. "Must-read" e-book in Metropolia e-collection:

Stahel, Walter R. (2019). "The User´s Guide to Circular Economy" (available as e-book in Ebooks Central via MetCat Finna) https://metropolia.finna.fi/Record/nelli15.4100000008402269

3. Scientific e-book, useful in producing assigments in Metropolia e-collection:

Sillanpää, M. and Ncibi, C. (2019). "The Circular Economy : Case Studies about the Transition from the Linear Economy” (as e-book in Ebooks Central via MetCat Finna) https://metropolia.finna.fi/Record/3amk.283952

4. additionally, Metropolia library has also compiled a list of other available e-books in MetCat Finna. (Remember to log in with your password, this link wil bring you to a collection of 11 e-books): https://metropolia.finna.fi/List/861359

Teaching methods

This course familiarizes the students with the concept, challenges and opportunities of circular economy.

Learning outcomes

The student understands contemporary debates and challenges around sustainability and circular economy. The student recognizes the interrelated elements that contribute to sustainable business practices & circular economy, and can pinpoint the growth & business opportunities in them. The course pulls together the skills related to creative & innovative solution building including problem solving, systems thinking, design thinking together with sustainability knowledge and business knowledge. The course also trains the skills of communicating about sustainability and circular economy via the opportunity lenses.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

The course is assessed on the 0 (failed) – 5 (excellent) grading scale.

The course grade is comprised of:
40% for Assignment A + 40% for Assignment B + 20% for class dicussion and participation in class activities (including the peer review of PechaKucha presentations on 24 August, Monday at 12-15 pm).

Approved / Failed

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Satisfactory

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Good

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Excellent

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation, delivery and analysis.

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Further information

Kurssi on englanninkielinen.

Enrollment

02.05.2022 - 14.08.2022

Timing

01.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Procurement
Teachers
  • Zinaida Grabovskaia
Teacher in charge

Kaija Haapasalo

Groups
  • L1121S6
    Master's Degree Programme in Procurement
  • L0421S6
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L1221S6
    Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi amk

Objective

Oppilas ymmärtää nykyhetkessä käytävää keskustelua kestävästä kehityksestä ja kiertotaloudesta ja on tietoinen niihin liittyvistä haasteista. Oppilas tunnistaa toisiinsa liittyviä elementtejä jotka myötävaikuttavat kestäviin liike-elämän käytäntöihin ja kiertotalouteen ja kykenee näkemään niihin sisältyvät kasvu- ja liiketoimintamahdolllisuudet.

Kurssi yhdistää luovaan ja innovatiiviseen ratkaisun muodostamiseen liittyvät taidot kuten ongelmanratkomisen, projektinhallinnan, systeemiajattelun ja muotoiluajattelun kestävän kehityksen ja liike-elämän tietämykseen. Kurssi myös kehittää oppilaan kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen liittyviä kommunikaatiotaitoja hyötynäkökulman kautta.

Content

• Kiertotalouden keskeiset käsitteet: elinkaariajattelu ja kestävä suunnittelu
• Kasvu vs. hyvinvointi ilman talouskasvua ja siihen liittyvät mahdollisuudet; liiketoimintatapaukset ja innovatiot kiertotaloudessa
• Globaalit kestävyyshaasteet ja -päämäärät kiertotalouden näkökulmasta

Tehtäväkuvaus: Oppilaat ideoivat kestävyyshaasteita kehittääkseen (tai testatakseen) ratkaisuja jotka perustuvat elinkaarimallinnuksiin ja kiertotalouden periaatteisiin. Oppilaat raportoivat kurssilla tehdyn pienimuotoisen projektin tuloksista suullisesti (tiimeissä) ja yksilöllisesti (blogi/päiväkirja -formaatissa).

Location and time

5 online meetings:
16.09, 30.09 and 14.10 at 13-16 pm, and 18.11 and 2.12 at 9-12 am (the timing may be slightly corrected before autumn 2022. If you have a very strict requirement for certain dates/times, pls contact the course instructor).

Course instructor

Zinaida Grabovskaia, PhL, Senior lecturer
Head of Master’s Programme in Business Informatics
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
Leiritie 1, 01600 Vantaa, Finland
tel. +358 40 198 4008
Email: zinaida.grabovskaia@metropolia.fi

Materials

Course contents

- Global sustainability challenges and targets from the perspective of Circular economy.
- Key concepts in Circular economy: life-cycle thinking and sustainable design
- Scenarios and other future research methods
- Growth vs. prosperity without growth and its opportunities; business cases and innovations in Circular economy.

Assignment outline:

The students brainstorm selected sustainability challenges to develop (or test) solutions based on life-cycle modelling & Circular economy principles. They report the results orally (in teams, Assigment B) and individually (Assignment A) based on a small-scale project done during the course.

Recomended readings:

1. Selected videos and articles (pls read announcements before classes)

2. "Must-read" e-book in Metropolia e-collection:

Stahel, Walter R. (2019). "The User´s Guide to Circular Economy" (available as e-book in Ebooks Central via MetCat Finna) https://metropolia.finna.fi/Record/nelli15.4100000008402269

3. Scientific e-book, useful in producing assigments in Metropolia e-collection:

Sillanpää, M. and Ncibi, C. (2019). "The Circular Economy : Case Studies about the Transition from the Linear Economy” (as e-book in Ebooks Central via MetCat Finna) https://metropolia.finna.fi/Record/3amk.283952

4. additionally, Metropolia library has also compiled a list of other available e-books in MetCat Finna. (Remember to log in with your password, this link wil bring you to a collection of 11 e-books): https://metropolia.finna.fi/List/861359

Teaching methods

This course familiarizes the students with the concept, challenges and opportunities of circular economy.

Learning outcomes

The student understands contemporary debates and challenges around sustainability and circular economy. The student recognizes the interrelated elements that contribute to sustainable business practices & circular economy, and can pinpoint the growth & business opportunities in them. The course pulls together the skills related to creative & innovative solution building including problem solving, systems thinking, design thinking together with sustainability knowledge and business knowledge. The course also trains the skills of communicating about sustainability and circular economy via the opportunity lenses.

Student workload

5 ECTS = appx. 27 hours of student work per 1 credits (including instructions, self-study, assignments, readings, etc)

Further information

The language of instructions is English.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

The course is assessed on the 0 (failed) – 5 (excellent) grading scale.

The course grade is comprised of:
40% for Assignment A + 40% for Assignment B + 20% for class dicussion and participation in class activities (including the peer review of PechaKucha presentations on 24 August, Monday at 12-15 pm).

Approved / Failed

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Satisfactory

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Good

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Excellent

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation, delivery and analysis.

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Further information

Kurssi on englanninkielinen.