Pelimatematiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00EW57-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 13.10.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 21.08.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KME751
Oppimistila
|
To 22.08.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
Ke 28.08.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KME751
Oppimistila
|
To 29.08.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
Ke 04.09.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KME751
Oppimistila
|
To 05.09.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
Ke 11.09.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KME751
Oppimistila
|
To 12.09.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
To 19.09.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
Ke 25.09.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KME751
Oppimistila
|
To 26.09.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
Ke 02.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KME751
Oppimistila
|
To 03.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
Ke 09.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KME751
Oppimistila
|
To 10.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimatematiikka TX00EW57-3003 |
KMD757
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Sisältö
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.