Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00DP73-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2023 - 21.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.08.2023 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Koulutus
- Talotekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tommi Mäntykoski
- Anna Hynninen
- Riikka Nurmiainen
- Ryhmät
-
TXF21S2_KIINTKiinteistöjohtamisen opintopolku
- Opintojakso
- TX00DP73
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 06.09.2023 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005 |
Etäopetus
|
Ke 20.09.2023 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005 |
Etäopetus
|
Ke 04.10.2023 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005 |
Etäopetus
|
Ke 01.11.2023 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005 |
Etäopetus
|
Ke 15.11.2023 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005 |
Etäopetus
|
Ke 29.11.2023 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005 |
Etäkoe
|
Tavoitteet
Opiskelija tuntee kiinteistöliiketoiminnan eri osapuolten väliset suhteet ja yhteydet sekä erilaiset näkökulmat ja tavoitteet kiinteistöjen suhteen. Opintojakso antaa valmiuksia toimitilojen hankkimisesta ja kehittämisestä sekä kiinteistö- ja käyttäjäpalveluiden organisoinnista, hankinnasta ja kilpailuttamisesta. Opiskelija saa välineitä kiinteistöjen tehokkaaseen ja tuottavaan käyttöön sekä toimitilojen tilahallintaan tilojen käyttäjien vaihtuvien tarpeiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen toimitilajohtamisen, kiinteistöpalveluiden ulkoistamisen sekä palvelujen kilpailutuksen periaatteet. Opiskelija ymmärtää ostotoiminnan ja alihankintatyön koordinoinnin periaatteet ja osaa ostaa tuotteita, palveluja ja alihankintatyötä.
Sisältö
Palvelutoiminnan johtaminen, ostotoiminta ja alihankintatyön koordinointi, palvelujen kilpailuttamisprosessi, palvelujen myynti ja markkinointi asiakkaille, kiinteistö- ja käyttäjäpalvelujen osto- ja alihankintatoimen periaatteet, kiinteistön palvelurakenne; kiinteistönhuollon palvelut, teknisen huollon palvelut sekä käyttäjäpalvelut kuten aula-, vahtimestari- ja turvapalvelut, puhdistus- ja siivouspalvelut, viherkasvien hankinta ja hoito, puhelin-, pito- ja kokouspalvelut, postitus ja postinjakelu, skannaus-, kopiointi-, muutto-, tietoverkko-, sisustus-, hankinta-, lähetti- ja toimistopalvelut sekä muut mahdolliset tukipalvelut.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä laajempien tehtävien ratkaisemisessa.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Edellisten lisäksi opiskelija osaa ratkaista vaativimmat analysointia tai perusteluja edellyttävät tehtävät lähes virheettömällä tasolla.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.