3D-mallinnus ja Mixed Reality -sovellukset (15 op)
Toteutuksen tunnus: TX00DG11-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 08.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.03.2020 - 10.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
- Ryhmät
-
TVT17-MMediatekniikka
- Opintojakso
- TX00DG11
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää 3D- ja CAD- mallinnusta mittatarkkojen tulostettavien mallien sekä erilaisten tilojen tekemiseen. Opiskelija osaa WebGL- ja WebVR-teknologioiden perusteet ja osaa soveltaa näitä tietoja projektissa. Opiskelijalla on ymmärrys 3D-skannaamisesta, panoraamakuvaamisesta, sekä 360-videoista, ja pystyy hyödyntämään teknologioita eri sovellusalueilla.
Sisältö
- 3D- ja CAD- mallinnuksen rakenne ja toiminta
- 3D -skannausteknologiat ja sovellusalueet
- Panoraama- ja 360-kuvausteknologiat ja sovellusalueet
- Selainpohjaiset Web3D ja WebVR toteutusteknologiat
- Unity:n hyödyntäminen mallien esittelyssä (alkeet)
- Oma kurssiprojekti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee suppeasti 3D- ja CAD ratkaisuja ja järjestelmiä, hahmottaa lisäävän valmistuksen periaatteet, osaa perusteet Web3D ja WebVR teknologioista, sekä osaa käyttää näitä tietoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee keskeiset 3D- ja CAD ratkaisuja ja järjestelmiä, ymmärtää lisäävän valmistuksen periaatteet, osaa Web3D ja WebVR teknologioista, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee perusteellisesti 3D- ja CAD ratkaisuja ja järjestelmiä, ymmärtää lisäävän valmistuksen periaatteet, osaa Web3D ja WebVR teknologioista, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee suppeasti 3D- ja CAD ratkaisuja ja järjestelmiä, hahmottaa lisäävän valmistuksen periaatteet, osaa perusteet Web3D ja WebVR teknologioista, sekä osaa käyttää näitä tietoja.
Esitietovaatimukset
Mediatekniikan aikaisemmat opinnot tai vastaavat (perustiedot: HTML + CSS + Javascript, mediaformaatit (kuva, video) ja niiden editointi). Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.