Terveydenhoitajatyön asiantuntijuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00EB05-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 06.05.2024 - 19.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.08.2024 - 18.11.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Kati Ylikahri
- Opintojakso
- SX00EB05
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 15.08.2024 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Terveydenhoitajatyön asiantuntijuus SX00EB05-3002 |
|
Ke 28.08.2024 klo 08:15 - 09:00 (0 t 45 min) |
Terveydenhoitajatyön asiantuntijuus SX00EB05-3002 Teams-virtuaalikahvit ja opettaja tavattavissa |
|
Ti 10.09.2024 klo 08:15 - 09:00 (0 t 45 min) |
Terveydenhoitajatyön asiantuntijuus SX00EB05-3002 Virtuaalikahvit ja opettaja tavattavissa Teamsissa |
Virtuaalikahvit ja opettaja tavattavissa
|
Pe 15.11.2024 klo 08:30 - 16:15 (7 t 45 min) |
Terveydenhoitajapäivät Myllypuron kampuksella |
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti
Sisältö
- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Työmuodot
Orientaatio Teams- etäyhteydellä
Moodle-tehtävät, itsenäisesti suoritettavat. Arviointi hyväksytty/hylätty
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Aika ja paikka
Orientaatio, 15.8.24 klo 9-11 Teams, läsnäolo Teams- etäyhteydellä pakollinen
Moodle -tehtävät: yksilötehtävät ja yksi ryhmätehtävä (2-4 hlö ryhmä). Ennen ryhmätehtävää suoritetaan muut oppimistehtävät itsenäisesti.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali Moodle-työtilassa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei tiedossa tällä hetkellä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Oppimistehtävät, itsenäisesti suoritettavat. Arviointi hyväksytty/hylätty
Yksi ryhmätehtävä valitusta kestävän terveydenhoitajatyön teemasta, arviointi T1-K5
Kansainväliset yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op= 5x27t= 135t opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Orientaatioluento Teams- etäyhteydellä, läsnäolo pakollinen
Moodle-työskentely ja oppimistehtävät. Kolme osa-aluetta: Sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävä terveydenhoitajatyö. Näiden osioiden oppimistehtävät suoritetaan ennen ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävä valitusta kestävän terveydenhoitajatyön teemasta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Edeltävät opinnot: Johtaminen ja yrittäjyys -opintojakson hyväksytty suoritus 5 op
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen orientaatioon
Moodle-tehtävät suoritettu hyväksytysti
Arvioitava ryhmätyö, arviointi T1-K5
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.