Siirry suoraan sisältöön

Kypsyysnäyte ja julkistaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: SX00AA42-3046

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2016 - 06.12.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.03.2017 - 31.07.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2016-2018) Osallistuminen ja toimintakyky
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
Toimintaterapian koulutusohjelma
Opettajat
Riitta Keponen
Liisa Jaakkonen
Jennie Nyman
Ryhmät
SG14K1
Toimintaterapian koulutusohjelma
SG14K2
Toimintaterapian koulutusohjelma
Opintojakso
SX00AA42
Toteutukselle SX00AA42-3046 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata ja arvioida opinnäytetyöprosessiaan kokonaisuutena. Opiskelija osaa viestiä opinnäytetyöstään valitulle kohderyhmälle ja jakaa osaamistaan asiantuntijayhteisössä.

Sisältö

Kypsyysnäytteen kirjoittaminen
Työn julkistaminen esimerkiksi artikkelin, posterin tai esitelmän muodossa

Aika ja paikka

Opinnäytetyöseminaarit: 19.-20.4.2017. Kypsyysnäyte: 24.4. klo 8.30-11.30 Palautteet: 27-28.4.

Opetusmenetelmät

Kypsyysnäyte. Seminaari. Opponointi.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Yhteys työelämään: Työn aihe ei ole työelämälähtöinen tai kovin merkittävä alan kehittämisen kannalta.

Ammatillinen vuoropuhelu työelämän edustajien kanssa on ollut vähäistä.

Tuotos: Työlle on asetettu kehittämiseen tähtääviä tavoitteita, mutta ne jäävät irrallisiksi ja perustelematta.

Teoreettista perustaa koskevat ratkaisut ja työmenetelmät on selvitetty puutteellisesti tai menetelmiä on käytetty epäjohdonmukaisesti.

Aiheen käsittely on suppea, lähteitä on käytetty niukasti tai epäjohdonmukaisesti. Omaa koontia tai yhteenvetoa työn kannalta keskeisistä asioista on työssä vähän.

Tulosten liittäminen työelämään ei tuota uusia kehittämisehdotuksia käytäntöön. Työelämä/työn tilaaja pystyy hyödyntämään työtä osittain.

Prosessi: Työ ei etene tavoitteiden/suunnitelman mukaisesti.

Opiskelija on hyödyntänyt ohjausta puutteellisesti, kritiikittömästi ja kaavamaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Yhteys työelämään: Työn hyödyt ovat työelämän kannalta selkeästi esitetyt ja perustellut.

Työstä käy ilmi kiinteä ja hyvin toimiva ammatillinen vuoropuhelu työelämän edustajien kanssa.


Tuotos: Työlle on asetettu kehittämiseen tähtääviä tavoitteita ja päämääriä niitä johdonmukaisesti perustelematta.


Teoreettista perustaa koskevat ratkaisut ja menetelmät ovat perusteltuja ja tarkoituksenmukaisia.

Työ ilmentää tekijän perehtyneisyyttä aihealueeseen ja kykyä soveltaa tutkimuksellista otetta.

Saavutetut tulokset ovat sovellettavissa työelämään.


Prosessi:Työ on edennyt tasaisesti prosessin ajan.
Opiskelija on etsinyt ohjausta ja kyennyt hyödyntämään sitä. Yhteistyö eri osapuolten kanssa on ollut sujuvaa.

Opiskelija on tarkastellut omaa opinnäytetyöprosessia kriittisesti tuomatta kuitenkaan vaihtoehtoisia toimintatapoja esille.

Prosessi on tukenut asiantuntijuuden kasvua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Yhteys työelämään: Työn tuloksilla on käytännöllistä arvoa ja työ tuo uuden näkökulman aiheeseen.

Ammatillinen vuoropuhelu
työelämän edustajien kanssa on ollut joustavaa, innovatiivista ja ammatillisesti rakentavaa sekä vastavuoroista oppimista tuottavaa.


Tuotos: Työn tarkoitus ja tavoitteet on teoreettisesti ja työelämälähtöisesti erinomaisesti perusteltu ja ne välittyvät lukijalle työn kaikissa vaiheissa.

Teoreettisen perustan valinta ja menetelmälliset ratkaisut ilmentävät tekijän omaa, kriittistä ja luovaa ajattelua.

Aiheen käsittely osoittaa innovatiivisuutta ja johdonmukaista työtapaa.

Saavutetut tulokset herättävät kiinnostusta ja ovat sovellettavissa laajemminkin työelämään.

Työ on eheä kokonaisuus ja tuo uuden näkökulman aiheeseen.



Prosessi:
Opiskelija on edennyt suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti koko prosessin ajan.

Työelämän ja ohjaajan asiantuntijuutta on hyödynnetty prosessiin kuluessa ja opiskelija on toiminut vastuullisesti prosessin eri vaiheissa.

Opiskelija on tarkastellut kriittisesti omaa opinnäytetyöprosessia ja esittänyt kehittämisehdotuksia.

Prosessissa näkyy opiskelijan asiantuntijuus ja sen jakaminen. Dialogi vertaisten kanssa on tavoitteellista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opinnäytetyön arviointikriteerit löytyvät wikistä.

Lisätiedot

Hylätty
Yhteys työelämään: Työn työelämälähtöiset perustelut puuttuvat
Ammatillinen vuoropuhelu työelämän kanssa on ei ole toteutunut sovitusti.

Tuotos: Työn tarkoitus ja tavoitteet määritellään epäselvästi.
Työn teoreettinen perusta on hatara ja käytettyjä menetelmällisiä ratkaisuja ei ole esitetty.
Aiheen käsittely on epäjohdonmukaista, työ on pirstaleinen, eikä sisällä toteutuksen kriittistä ja systemaattista tarkastelua.
Kehittämis- ja toimenpide-ehdotukset puuttuvat.
Työn tilaaja ei pysty hyödyntämään tuloksia.

Prosessi: Opiskelija on ei ole kyennyt suunnitelmalliseen ja tavoitteelliseen etenemiseen. Ohjausta ole kyetty hyödyntämään eikä eteen tuleviin kysymyksiin ole osattu hakea ratkaisuja.

Lisätiedot

Hylätty
Yhteys työelämään: Työn työelämälähtöiset perustelut puuttuvat
Ammatillinen vuoropuhelu työelämän kanssa on ei ole toteutunut sovitusti.

Tuotos: Työn tarkoitus ja tavoitteet määritellään epäselvästi.
Työn teoreettinen perusta on hatara ja käytettyjä menetelmällisiä ratkaisuja ei ole esitetty.
Aiheen käsittely on epäjohdonmukaista, työ on pirstaleinen, eikä sisällä toteutuksen kriittistä ja systemaattista tarkastelua.
Kehittämis- ja toimenpide-ehdotukset puuttuvat.
Työn tilaaja ei pysty hyödyntämään tuloksia.

Prosessi: Opiskelija on ei ole kyennyt suunnitelmalliseen ja tavoitteelliseen etenemiseen. Ohjausta ole kyetty hyödyntämään eikä eteen tuleviin kysymyksiin ole osattu hakea ratkaisuja.

Siirry alkuun