Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FF63-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 06.05.2024 - 30.09.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.10.2024 - 05.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Koulutus
- Hyvinvointijohtamisen tutkinto-ohjelma kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa (YAMK, Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Hyvinvointijohtamisen tutkinto-ohjelma kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa (YAMK, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
- Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma, digitaalisten palvelujen asiantuntija sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
- Opettajat
- Salla Kivelä
- Johanna Listola
- Lotta Kuosmanen
- Vastuuopettaja
- Salla Kivelä
- Ryhmät
-
L1324S6Hyvinvointijohtaminen kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa, ylempi
-
S2924S6Hyvinvointijohtaminen kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa, ylempi
-
S3124S6Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma, digitaalisten palvelujen asiantuntija sosiaali- ja terveysalalla, ylempi
- Opintojakso
- S000FF63
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 08.10.2024 klo 10:30 - 12:00 (1 t 30 min) |
Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet S000FF63-3005 |
Zoom
|
Pe 11.10.2024 klo 13:00 - 14:30 (1 t 30 min) |
Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet S000FF63-3005 |
Zoom
|
Ti 05.11.2024 klo 10:30 - 12:00 (1 t 30 min) |
Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet S000FF63-3005 |
Zoom
|
To 07.11.2024 klo 10:30 - 12:00 (1 t 30 min) |
Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet S000FF63-3005 |
Zoom
|
Ti 03.12.2024 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet S000FF63-3005 |
Zoom
|
To 05.12.2024 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet S000FF63-3005 |
Zoom
|
Aika ja paikka
8.10.2024 klo 10.30-12 Orientaatio opintoihin
11.10.2024 klo 13-14.30 Tutkimusprosessi
5.11.2024 klo 10.30-12.00 Aiheen rajaus ja systemaattinen tiedonhaku
7.11.2024 klo 10.30-12.00 Yleisimmät tutkimus- ja kehittämismenetelmät
3.12.2024 klo 9.00-10.30 Tutkimusetiikka ja tietosuoja
5.12.2024 klo 10.30-12.00 Ideapaperin laatiminen
Oppimateriaalit
Kaikki opintojaksoon littyvä materiaali Moodlessa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävät (1-11) suoritettu, arviointi: hyväksytty- täydennettävä - hylätty
Ideapaperin (12) arviointi arvosanalla 1-5, joka opintojakson arvosana
Ideapaperin vertaisarviointi suoritettu: hyväksytty - hylätty
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 tuntia opiskelijan työtä
Opetusmenetelmät
Interaktiivinen kontaktiopetus verkossa (sis. tehtäviä ja keskustelua opetuksen aikana)
Itsenäistä opiskelua ja työskentelyä Moodlessa
Aktivoivat tehtävät
Tutkimus- tai kehittämisaiheen ideapaperin laatiminen
Lisätiedot
Opintojakson voi hyväksilukea aiemmin suoritettujen ylemmän korkeakoulututkinnon tai tiedekorkeakoulun syventävillä aineopinnoilla (60 op), edellyttäen kuitenkin, että suoritettujen jaksojen sisällöt vastaavat näiden opintojaksojen sisältöjä.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata alansa tutkimus- ja kehittämistyön tarpeita ja tutkimus- ja kehittämisprosessin vaiheita. Opiskelija kykenee hyödyntämään kehittämisen kannalta olennaista tietoa kehittämistoiminnassa. Opiskelija hallitsee alansa tutkimus- ja kehittämistoiminnan kannalta keskeisten käsitteiden ja menetelmien käytön teoriassa. Hän tunnistaa ja osaa ottaa huomioon tietosuoja- ja tutkimuseettiset kysymykset. Hän osaa asiantuntijaviestinnän ja raportoinnin perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kykenee perustelemaan alansa tutkimus- ja kehittämistyön tarpeita ja tutkimus- ja kehittämisprosessin vaiheita. Opiskelija osaa hyödyntää kehittämisen kannalta olennaista tietoa, tarkoituksenmukaisesti. Hän hallitsee hyvin alansa tutkimus- ja kehittämistoiminnan kannalta keskeisten käsitteiden ja menetelmien käytön teoriassa ja osaa suunnitella niiden soveltamista käytännössä. Hän osaa tietosuojan perusteet ja hyödyntää tutkimuseettisiä ohjeita. Hän osaa asiantuntijaviestinnän ja raportoinnin perusteet, ja viestiä ja raportoida selkeästi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija kykenee perustelemaan alansa tutkimus- ja kehittämistyön tarpeita ja tutkimus- ja kehittämisprosessin vaiheita monipuolisesti eri näkökulmista. Opiskelija osaa hyödyntää ja arvioida kehittämisen kannalta olennaista tietoa, tarkoituksenmukaisesti. Hän hallitsee erinomaisesti alansa tutkimus- ja kehittämistoiminnan keskeiset käsitteet ja menetelmien käytön teoriassa ja osaa suunnitella niiden monipuolista soveltamista käytännössä. Hän on sisäistänyt tietosuoja- ja tutkimuseettiset ohjeet ja osaa kehittää toimintaa niiden mukaisesti. Opiskelija osaa asiantuntijaviestinnän ja raportoinnin perusteet erittäin hyvin, ja viestiä ja raportoida vaikuttavasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tunnistaa ja osaa kuvata alansa tutkimus- ja kehittämistyön tarpeita ja tutkimus- ja kehittämisprosessin vaiheita. Opiskelija kykenee hyödyntämään kehittämisen kannalta olennaista tietoa. Opiskelija hallitsee alansa tutkimus- ja kehittämistoiminnan kannalta keskeisten käsitteiden ja menetelmien käytön teoriassa ja osaa suunnitella niiden soveltamista käytännössä. Hän osaa tunnistaa ja ottaa huomioon tietosuoja- ja tutkimuseettisiä kysymyksiä. Hän osaa asiantuntijaviestinnän ja raportoinnin perusteet.