Näyttöön perustuvat opettamis- ja oppimismenetelmät ammatillisen kehittymisen tukena (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FC97-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 10.12.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2024 - 25.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
- Opettajat
- Jukka Kesänen
- Anna Niskanen
- Anna-Kaisa Partanen
- Vastuuopettaja
- Anna-Kaisa Partanen
- Ryhmät
-
S2723S6Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK
- Opintojakso
- S000FC97
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 35 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 16.01.2024 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
COURSE BEGINS! Evidence-based Teaching and Learning Methods to Support Continuous Professional Development S000FC97-3001 |
|
To 08.02.2024 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Evidence based teaching and learning S000FC97-3001 in zoom |
|
Ma 04.03.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
ACP role in teaching and learning/visiting lecturer (on line) |
|
Ti 05.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Group work -teaching plans (independently) |
|
Ke 06.03.2024 klo 09:30 - 12:00 (2 t 30 min) |
Workshop presenting plans for teaching sessions (on line) |
|
Ke 06.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Workshop Finalizing plans for teaching sessions (on line) |
|
To 07.03.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Welcome to Campus, Campus tour |
MPB5003.3
Ensiapu 2
|
To 07.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Practicing teaching sessions in groups /getting ready for teaching (on campus) |
MPB5003.3
Ensiapu 2
|
Ma 11.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Teaching day |
MPB5003.3
Ensiapu 2
|
Ti 12.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Teaching day |
MPB5003.2
Ensiapu 1
MPB5003.3 Ensiapu 2 |
Tavoitteet
• Opiskelija kykenee kriittisesti arvioimaan ja reflektoimaan oppimistarpeitaan laajavastuisen hoitotyön rooleissa tutkimus- ja kehittämis-, johtamis- tai opetustehtävissä.
• Opiskelija kykenee muotoilemaan, suunnittelemaan ja johtamaan näyttöön perustuvaa yksilöiden ja moniammatillisten tiimien opettamista ja oppimista.
• Opiskelija kykenee tarkoituksenmukaisesti käyttämään ja kriittisesti arvioimaan opettamisen, oppimisen ja arvioinnin menetelmiä.
• Opiskelija kykenee motivoimaan yksilöitä ja ryhmiä sekä kliinisessä työssä että korkeakoulutuksessa.
Sisältö
Oppimistarpeiden arviointi
Näyttöön perustuvat opetus- ja oppimismenetelmät
Innovatiiviset, oppijaa motivoivat menetelmät
Simulaatiopedagogiikan perusteet
Työmuodot
- Activating lectures in Zoom
- Itsenäinen opiskelu
- Ryhmätyö
- Opetusharjoittelu
- Itse -ja vertaisarviointi
Aika ja paikka
Opintojakso alkaa tammikuussa 2024 -ks opetuspäivät ja ajat OMA:n kalenterista
Opintojakson opetusharjoitelu Myllypurossa tai lähialueella viikolla 11
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Varmistuu opintojakson alkaessa
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opetusharjottelu on pakollinen osasuoritus (2 päivää viikolla 11)
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainväliset yhteydet
COIL(Collaborative online international learning) päivä Middlesex University, Lontoo kanssa
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso sisältää opetusharjoittelua (suomeksi tai englanniksi)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itse-ja vertaisarviointi
Hyväksyty/Hylätty
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.