Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntija toimintakulttuurin uudistajana (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000EH88-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 30.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 55
Koulutus
Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
Opettajat
Antti Niemi
Vastuuopettaja
Antti Niemi
Opintojakso
S000EH88
Toteutukselle S000EH88-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti sosiaali- ja terveysalan digitaalisiin palveluihin ja niiden ohjaamiseen liittyvää tietoa ja tietolähteitä asiantuntijana sosiaali– ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa.
Opiskelija osaa analysoida systemaattisesti valtakunnallista sosiaali-ja terveyspalveluiden
uudistamista sekä yksittäisen organisaation strategiaa digitaalisten palvelujen suunnittelussa ja järjestämisessä.
Opiskelija syventyy asiakaslähtöisen sote-järjestelmän ohjaukseen sekä sosiaali- ja
terveyspalveluiden integraatioon ja palvelukokonaisuuksiin sekä kustannusten hallintaan. Opiskelija osaa arvioida työyhteisön valmiuksia ja toimintakulttuuria digitaalisuuden toteuttamisessa sekä kehittää digitalisaatio-osaamista työyhteisöissä.
Opiskelija analysoi asiantuntijatyön digitalisoitumista ja asiantuntijatyötä digitaalisissa verkostoissa. Hän osaa käsitellä digitaalista tietoa ja tietojärjestelmiä turvallisesti ja eettisesti.

Sisältö

- digitalisaatio sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistajana
- sote-järjestelmän ohjaus ja integraatio
- organisaatioiden strategiat digitaalisten palvelujen järjestämisessä
- työyhteisön edellytykset ja toimintakulttuuri
- tietojärjestelmät, tietoturva, etiikka, kyberturvallisuus

Työmuodot

Aktivoiva luento
Etäopetus
Ryhmäohjaus
Työpaja

Aika ja paikka

03.09.2020 13.00 - 16.00 Virtuaalipäivä Arabiassa/ Virtuaalinen elämyslääkehanke
08.10.2020 09.00 - 12.00 Etäyhteys Zoom, https://metropolia.zoom.us/j/9389479320
04.11.2020 09.00 - 12.00 Etäyhteys Zoom, https://metropolia.zoom.us/j/9389479320

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ajankohtainen kirjallisuus opintojakson yhteydessä.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainväliset yhteydet

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ryhmätyöskentely (etäopetus): 125 h
Lähiopetus: 10 h

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävä
Osallistuminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta
itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän
hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun