Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00BW70-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 12.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2019 - 13.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Pia Väkiparta-Lehtonen
Opintojakso
LX00BW70
Toteutukselle LX00BW70-3020 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida kuluttajan käyttäytymistä ja kulutusta
- suunnitella kehittämistoimenpiteitä analysoinnin pohjalta ja tuottaa
käytännön ratkaisuja erilaisiin tilanteisiin
- kehittää yrityksen strategisia asiakkuuksia luoda ja kehittää yrityksen
palvelutarjoamaa vastaamaan asiakkaiden tarpeita
- ymmärtää asiakastiedon merkityksen asiakkuuksien kehittämisessä

Sisältö

- ostokäyttäytymisen teoriat ja viitekehys
- palvelu- ja myyntiprosessin suunnittelu
- tuote- ja palvelukonseptointi
- CRM-järjestelmät

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perusopinto Markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot

Työmuodot

Aktivoiva luento
Ryhmätyöt
Itsenäiset tehtävät
Työpajat

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Consumer behaviour : an European perspective / Michael Solomon, Gary Bamossy, Søren Askegaard, Margaret K. Hogg. Löytyy myös e-kirjana Dawsonera-palvelusta! tai vastaava

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimus: markkinoinnin perusopintoja 5op

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itseopiskelutehtäviä 20%
Projekti ryhmätyönä työpajoissa tai yksilötyönä itsenäisesti 40 %
Kirjatentti 40%

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Siirry alkuun