Palvelumuotoilu (5op)
Toteutuksen tunnus: KM00BQ57-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2019 - 01.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.09.2019 - 04.10.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Toteutukselle Palvelumuotoilu KM00BQ57-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelun suunnittelun periaatteet ja osaa hyödyntää muotoiluajattelua palvelun kehittämisessä ja visualisoinnissa. Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun ja siihen vaikuttavien suunnittelu- ja johtamismetodien käsitteistön. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa omassa suunnittelutyössään.
Sisältö
- palvelumuotoilun, muotoilujohtamisen, muotoiluajattelun ja brändiajattelun käsitteistö ja menetelmät
- konseptisuunnittelun perusteet
- käyttäjä- ja kilpailija-analyysi
- asiakaskokemuksen hallinta
- asiakasnäkökulma
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- hallitsee palvelumuotoilun periaatteet ja soveltaa niitä palvelun kehittämisessä ja visualisoinnissa
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan
- ymmärtää palvelumuotoilun keskeisen käsitteistön
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- osaa soveltaa opintojaksolla opetettuja asioita omaperäisellä tavalla omaan työhönsä
- hallitsee palvelumuotoilun periaatteet ja soveltaa niitä palvelun kehittämisessä ja visualisoinnissa
- ymmärtää palvelumuotoilun keskeisen käsitteistön ja hakee palvelumuotoiluun uusia keinoja
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt