VR- ja AR -tuotannon menetelmät ja työtavat (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00DN42-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Digitaalisen datan hyödyntäminen viestinnässä, mediassa ja journalismissa erikoistumiskoulutus
- Opettajat
- Anitta Pankkonen-Rentola
- Opintojakso
- KD00DN42
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee tämänhetkisten ja lähitulevaisuuden kaupallisten XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet
• osaa suunnitella teknologioihin laadukasta sisältöä
• osaa hyödyntää mm. VR- ja AR-sovelluksia ja -tekniikoita tuotekehityksessä ja erilaisten suunnittelutyökalujen tukena
Sisältö
• XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi ja aikataulutus
• projektinhallinta ja resurssointi
• tutustuminen 3D-mallinnustyökaluihin ja XR -teknologiaan
• pelimoottorien XR - valmiudet ja tuki
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.