Kilpailu- ja toimintaympäristöt kaupallistamismahdollisuuksien lähteinä (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-YL00DD62-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.11.2024 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.01.2025 - 28.03.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 15
- Opintojakso
- C-10126-YL00DD62
Oppimateriaalit
Suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Uusintatentti syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
Kansainvälisyys
Moodle verkko-oppimisympäristö Teams-kanava
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita toteutustapoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Moodle-tentit kaksi kpl (10 monivalintakysymystä/tentti), arviointi 5-0 muodostaa 20 arvosanasta - Kirjallinen oppimistehtävä, arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 80 arvosanasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Opiskelija osaa: - analysoida kilpailuympäristöjä ja tunnistaa kaupallistamismahdollisuuksia - kartoittaa toimintaympäristöjä ja tunnistaa markkinoiden trendejä ja asiakastarpeita - kehittää strategisia liiketoimintamahdollisuuksia kilpailu- ja toimintaympäristöanalyysien perusteella
Hylätty (0)
- opiskelija saa alle 50 % tenttien ja oppimistehtävän pisteistä. - opiskelija ei tee tenttejä ja palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä. - oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa. - opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa: - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi. - lähdemerkinnät ovat puutteellisia - lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa: - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä. - lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa. - lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa: - yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa - laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä. - lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä. - lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa. - lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.
Opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan aikavälillä 15.1. – 28.3.2025. Luentoja on kolme kertaa: 15.1. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen 5.2. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen 5.3. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen Osallistumislinkki luennoille löytyy kurssin Moodle-alustalta Luentojen välillä on kaksi verkkotenttiä (10 monivalintakysymystä/tentti) sekä lopuksi kirjallinen oppimistehtävä.
Arviointiasteikko
1-5