Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemus ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10056-SAL001HH1A-3169

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.07.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
18.08.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Toteutukselle C-10056-SAL001HH1A-3169 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa: • määritellä myynnin prosessit sekä peruskäsitteet • tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja asiakaskokemuksen kehittämiskohteita • kuvata myyntikohtaamisen eri vaiheet ja myydä omat ideansa muille • toimia palveluhenkisesti ja tuottaa ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin myyntitavoitteiden saavuttamiseksi ymmärtäen kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen myyntiprosessiin • osaa arvioida asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, myös eettisestä, kestävän kehityksen ja globaalien megatrendien näkökulmasta.

Sisältö

Opintojakso rakentuu seuraavien teemojen ympärille: - Myynnin merkitys yritykselle, erilaiset myynnin roolit, B2B vs B2C - Myyntiprosessi - OEH, myyntisuppilo - Asiakaskokemuksen osa-alueet, otsoprosessiin vaikuttavat tekijät - Onnistuneen myynnin kohtaamisen elementit

Esitietovaatimukset

Opintojakso on osa Haaga-Helian avainosaamisia.

Työmuodot

Opintojakso toteutetaan non-stop-virtuaalimuodossa. Opiskelijat etenevät omaa tahtiaan online-oppimisympäristössä. Opintojakso on suunniteltu toteutettavaksi kahdeksan viikon aikana, mutta opiskelija voi edetä nopeampaa tai hitaampaa opintojen kanssa. Opintojakson tehtävien viimeinen palautusupäivä on lukukauden lopussa. Oppimisalustalta löyyy tarvittava ohjeistus opintojakson suorittamiseen. Tukea opiskeluun saa opiskelijakollegoilta sekä opettajalta yhteisen kysymyspalstan kautta sekä säännöllisesti järjestettävillä tukitunneilla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaalit - Bergström, S. – Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi,16.-17. painos 2015/2016. Edita, Helsinki. - Armstrong, G., Kotler, P. & & Opresnik M.O.. Marketing: an introduction. 2020 (tai mahdollisimman tuore). Pearson. - Häntti, S., Karisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö : asiakkaana organisaatio. Edita, Helsinki. - Marckwort R. & A. 2011. Ole hyvä asiakaspalvelija vaativissa tilanteissa. Yrityskirjat Oy, Helsinki. - Manning, Reese & Aherne. 2014 (tai mahdollisimman tuore). Selling today. Pearson Education. - Ahvenainen P, Gylling J ja Leino S 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: tee asiakkaisistasi faneja. Kauppakamari e-kirja.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakson voi suorittaa myös näyttönä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintomateriaaleissa mukana runsaasti yritysvieraita ja näkemyksiä kentältä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Myyntikansio, jossa tutkitaan vapaavalintaisen yrityksen myyntiä ja asiakaskoksemusta - Onnistunut myynnin kohtaaminen -harjoitus, jossa harjoitellaan asiakkaalle arvon luomista vuorovaikutustilanteessa - Oman myyntiosaamisen reflektointi

Sisällön jaksotus

Opintojakso on avoinna koko lukukauden.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun