ICT-ratkaisumyynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10056-ICB006AS3A-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.06.2024 - 16.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 11.10.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 10
- Opintojakso
- C-10056-ICB006AS3A
Tavoitteet
Opiskelija - oppii teorian ja käytännön harjoittelun kautta ratkaisumyynnin prosessin ja sen eri vaiheissa käytettäviä tekniikoita käytännön harjoituksen kanssa - tunnistaa tuotteiden merkityksen toiminnassaan ja hahmottaa tuotteiden merkityksen - hahmottaa vaativan ratkaisumyyntityön osa-alueet ja vaiheet pre-sales stagesta after salesiin - saa käsityksen menestykselliseen ratkaisumyyntiin vaikuttavista tekijöistä - ymmärtää projektin kustannukset ja pystyy osoittamaan/laskemaan asiakkaan saamat hyödyt toimitettavasta ICT järjestelmästä
Sisältö
- Ratkaisumyynnin prosessin vaiheet pre-sales stagesta after salesiin - Tarjouspyynnön haltuunottaminen, tarjouksen laatiminen ja ratkaisun tuotteistaminen - Tarjouksen hinnoittelu ja sen perustelu asiakkaalle - Ratkaisumyynnin neuvottelut ja toimitussopimukset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- Eades, K. 2004. The New Solution Selling, The Revolutionary Sales Process That is Changing the Way People Sell. McGraw-Hill. - Eades, K. & Touchstone, J. & Sullivan, T. 2005. Solution Selling Fieldbook. McGraw-Hill. - Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L., & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita. - Roune, T. & Korpela, E. Joki. 2008. Tuloksia ratkaisujen myyntiin. Readme.fi. Jyväskylä. - Muu opettajan jakama materiaali
Arviointiasteikko
H-5