Siirry suoraan sisältöön

ICT-ratkaisumyynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10056-ICB006AS3A-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 16.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 11.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 10
Toteutukselle C-10056-ICB006AS3A-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija - oppii teorian ja käytännön harjoittelun kautta ratkaisumyynnin prosessin ja sen eri vaiheissa käytettäviä tekniikoita käytännön harjoituksen kanssa - tunnistaa tuotteiden merkityksen toiminnassaan ja hahmottaa tuotteiden merkityksen - hahmottaa vaativan ratkaisumyyntityön osa-alueet ja vaiheet pre-sales stagesta after salesiin - saa käsityksen menestykselliseen ratkaisumyyntiin vaikuttavista tekijöistä - ymmärtää projektin kustannukset ja pystyy osoittamaan/laskemaan asiakkaan saamat hyödyt toimitettavasta ICT järjestelmästä

Sisältö

- Ratkaisumyynnin prosessin vaiheet pre-sales stagesta after salesiin - Tarjouspyynnön haltuunottaminen, tarjouksen laatiminen ja ratkaisun tuotteistaminen - Tarjouksen hinnoittelu ja sen perustelu asiakkaalle - Ratkaisumyynnin neuvottelut ja toimitussopimukset

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- Eades, K. 2004. The New Solution Selling, The Revolutionary Sales Process That is Changing the Way People Sell. McGraw-Hill. - Eades, K. & Touchstone, J. & Sullivan, T. 2005. Solution Selling Fieldbook. McGraw-Hill. - Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L., & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita. - Roune, T. & Korpela, E. Joki. 2008. Tuloksia ratkaisujen myyntiin. Readme.fi. Jyväskylä. - Muu opettajan jakama materiaali

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun