Siirry suoraan sisältöön

Professional English for Nursing and Health Care (3 op)

Toteutuksen tunnus: C-02630-NV00FM75-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 12.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Korkeakoulu
Tampereen ammattikorkeakoulu
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Opintojakso
C-02630-NV00FM75
Toteutukselle C-02630-NV00FM75-3008 ei löytynyt varauksia!

Oppimateriaalit

Moodlen alustalla olevat materiaalit (mm. H5P -tehtävät, Quizlet) Oppikirja: Karhumäki, M., Metsäportti, M. & Tuohimäki. Dear Patient - English for Nursing. SanomaPro 2017.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

(Suullinen esitys (video). Kirjallinen tehtävä ja) kirjallinen lopputentti EXAMissa. TAMKin ulkopuoliset opiskelijat: tarkistakaa ennen ilmoittautumista, että oppilaitoksessanne on mahdollista suorittaa EXAM -tentti. Et voi osallistua kurssille ellet pysty suorittamaan tenttiä EXAM -järjestelmässä omassa oppilaitoksessa tai tenttivierailuna sellaisessa AMKissa, jossa tenttiminen on mahdollista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Suoritettavat tehtävät: - Moodlen tehtävät (keskustelualue, Flinga, H5P, GoogleDocs ym.) - Palautettava kirjallinen tehtävä kurssin lopussa (arvioitava yksilötehtävä, T1-K5) - Suullinen esitys (toimitetaan videona) kurssin lopussa (arvioitava yksilötehtävä, T1-K5) - (Kirjallinen lopputentti.) Kokonaisarvosana koostuu yllämainituista osioista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3op = 3 x 27h = 81h opiskelijan työtä. (Tämä on arvio ja lopullinen ajankäyttö määräytyy opiskelijan tämänhetkisten englannin taitojen mukaan.) Suoritettavat tehtävät: - Moodlen tehtävät (keskustelualue, Flinga, H5P, GoogleDocs ym.) - Palautettava kirjallinen tehtävä kurssin lopussa (arvioitava yksilötehtävä, T1-K5) - Suullinen esitys (toimitetaan videona) kurssin lopussa (arvioitava yksilötehtävä, T1-K5)

Sisällön jaksotus

Kalenteriviikot 37-43 ovat opettajan ohjaamaa opiskelua (viikkoviestit Moodlen kautta, aktiviteettien ohjeistus ja kommentointi. Lopputentti pidetään kalenteriviikoilla 44-45. Tarkempi aikataulu selviää myöhemmin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student - can communicate in familiar, simple and routine situations in a manner that is mostly understandable Guidance Skills: The student - can provide patients/clients with simple oral and written instructions - can ask patients/clients basic questions regarding their lifestyle, as well as previous and current health status - can employ basic nursing and health care terminology as required by the situation (e.g. obtaining a consent, giving treatment, giving instructions, referring to further care) Professional Data Acquisition: - can search for information in scientific publications and other professional sources but has problems in interpreting and utilizing it - understands the main points in relatively easy nursing-related texts when consulting a dictionary Linguistic Skills: - can communicate in English but has problems with grammar and style - manages simple conversations provided that the other person talks slowly and clearly, and sometimes repeats the information - responds to questions in discussions, but pauses, mistakes and reformulations occur Additional Information: - understands the significance of knowing professional English, and works purposefully to gain linguistic competence in one’s special field - is aware of some ways to further develop one’s professional language skills and language learning skills by utilizing different tools and strategies - makes progress in the course, based on one’s individual level and linguistic needs

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student - communicates clearly in multi-professional and multi-cultural interaction situations (verbal and written reports, documentation) Guidance Skills: The student - can provide patients/clients with individual instructions in the most common patient guidance situations (e.g. home care instructions) - can conduct a detailed health interview, asking further questions when needed - can appropriately document the information obtained, as required by the situation (providing treatment, service, or further care) - can successfully respond to the questions asked by patients/clients - can employ and utilize relevant nursing and health care terminology Professional Data Acquisition: The student - can search information in scientific publications and other professional sources to promote one’s professional growth - can critically assess the references - can apply and utilize most of the information obtained Linguistic Skills: The student - almost invariably communicates fairly effortlessly, and in a way appropriate to the situation - discusses field-specific topics fairly fluently - responds to questions in discussions fairly successfully - can pronounce fairly clearly and effortlessly - employs grammatical structures fairly successfully, and self-corrects potential errors if causing misunderstandings - can re-formulate one’s sentences if and when needed - understands and employs field-specific terminology fairly accurately - can utilize various resources and dictionaries - expresses oneself and conveys the message to the reader/listener fairly idiomatically without misunderstandings (H4) - conveys the information to the reader/listener understandably without misunderstandings, but somewhat non-idiomatically, at times with features from the mother tongue (H3) Additional Information: - works in an active and self-directed manner to improve one’s special field English, based on one’s level, linguistic needs and personal interests

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student - communicates successfully even in demanding multi-professional and multi-cultural interaction situations (e.g. oral and written reports, documentation, potential extra-curricular activities, such as projects or international collaboration) Guidance Skills: The student - interviews and instructs patients/clients successfully adapting to the interaction situation, challenging and unexpected situations included - employs and utilizes specific terminology and field-specific concepts - speaks fluently and idiomatically Professional Data Acquisition: The student - can search for information in scientific publications and other professional sources, interprets it, and utilizes it with ease to promote one’s professional growth - can critically assess the references - can apply and utilize the information obtained Linguistic Skills: The student - communicates effortlessly, almost flawlessly, and in a way appropriate to the situation - discusses field-specific topics fluently - responds to questions in discussions appropriately and without delay - can pronounce clearly and effortlessly - employs grammatical structures almost flawlessly, and self-corrects potential errors - re-formulates one’s sentences if and when needed - understands and employs field-specific terminology accurately - can utilize a vast variety of resources and dictionaries - expresses oneself fluently and conveys the message to the reader/listener idiomatically without misunderstandings Additional Information: - works in an active and self-directed manner to further improve and maintain one’s special field English, based on one’s level, linguistic needs and personal interests

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus (Moodle). Itsenäinen sekä yhteistoiminnallinen opiskelu (osallistuminen yhteisiin aktiviteetteihin omatahtisesti). Ilmoittautuminen alkaa 1.8. ja jatkuu 16.9. asti (jos kurssilla on tilaa). Voit ottaa tarvittaessa yhteyttä opettajaan: minna.mietsaportti@tuni.fi ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT. RYHMÄ ON TÄYNNÄ!

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettavat tehtävät: - Moodlen tehtävät (keskustelualue, Flinga, H5P, GoogleDocs ym.) - Palautettava kirjallinen tehtävä kurssin lopussa (arvioitava yksilötehtävä, T1-K5) - Suullinen esitys (toimitetaan videona) kurssin lopussa (arvioitava yksilötehtävä, T1-K5) - (Kirjallinen lopputentti.) Kokonaisarvosana koostuu yllämainituista osioista.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun