Siirry suoraan sisältöön

Nonprofit-organisaation markkinoinnin kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02509-2001049-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.12.2024 - 28.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2025 - 27.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Korkeakoulu
Turun ammattikorkeakoulu, Paikasta riippumaton
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Opintojakso
C-02509-2001049
Toteutukselle C-02509-2001049-3008 ei löytynyt varauksia!

Oppimateriaalit

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010) sekä muu omavalintainen nonprofit-organisaatioiden markkinointiin liittyvä materiaali.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearning-alustalla. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 27.4.2025 jälkeen. Lopullinen arvosana muodostuu osien 1 ja 2 keskiarvosta. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta: Osa 1. Perehdytään esseen muodossa nonprofit-organisaation markkinoinnin erityispiirteisiin ja mahdollisuuksiin lähdemateriaalin avulla. Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi. Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle. Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 27.4.2025.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin. Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan seuraavista näkökulmista: * mitä ovat nonprofit-organisaatiot * mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa * markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa * millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä * markkinoinnin eettiset kysymykset Käytännön tasolla sovelletaan teoriaa tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia. Työskentelytavat ja aikataulutus: Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 20.1.2025. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 27.4.2025 mennessä. Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Opetusmenetelmät

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Lisätietoja opiskelijoille

Viestintä opintojaksolla tapahtuu ItsLearning-alustan kautta sekä sähköpostitse. Vastuuopettaja: Minna Teittinen (minna.teittinen@turkuamk.fi) Opiskelijakiintiöt: * Turku AMK: 25 opiskelijaa * Muut AMK:t 20 opiskelijaa * Avoin AMK: 5 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun