Nonprofit-organisaation markkinoinnin kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02509-2001049-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.12.2024 - 28.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.01.2025 - 27.04.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Korkeakoulu
- Turun ammattikorkeakoulu, Paikasta riippumaton
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Opintojakso
- C-02509-2001049
Oppimateriaalit
Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010) sekä muu omavalintainen nonprofit-organisaatioiden markkinointiin liittyvä materiaali.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearning-alustalla. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 27.4.2025 jälkeen. Lopullinen arvosana muodostuu osien 1 ja 2 keskiarvosta. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso koostuu kahdesta osasta: Osa 1. Perehdytään esseen muodossa nonprofit-organisaation markkinoinnin erityispiirteisiin ja mahdollisuuksiin lähdemateriaalin avulla. Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi. Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle. Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 27.4.2025.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin. Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan seuraavista näkökulmista: * mitä ovat nonprofit-organisaatiot * mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa * markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa * millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä * markkinoinnin eettiset kysymykset Käytännön tasolla sovelletaan teoriaa tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia. Työskentelytavat ja aikataulutus: Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 20.1.2025. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 27.4.2025 mennessä. Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.
Opetusmenetelmät
itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi
Lisätietoja opiskelijoille
Viestintä opintojaksolla tapahtuu ItsLearning-alustan kautta sekä sähköpostitse. Vastuuopettaja: Minna Teittinen (minna.teittinen@turkuamk.fi) Opiskelijakiintiöt: * Turku AMK: 25 opiskelijaa * Muut AMK:t 20 opiskelijaa * Avoin AMK: 5 opiskelijaa
Arviointiasteikko
H-5