Siirry suoraan sisältöön

Brändimarkkinoinnin uudet ilmiöt ja kanavat (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02509-1002414-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.12.2024 - 20.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.01.2025 - 11.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Turun ammattikorkeakoulu, Paikasta riippumaton
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Opintojakso
C-02509-1002414
Toteutukselle C-02509-1002414-3008 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija sisäistää yritysten ja tuotteiden brändin merkityksen sekä brändi-identiteetin rakentumisen uudella tavalla verkkomedioissa. Hän tutustuu brändimarkkinoinnin uusimpiin ilmiöihin ja mahdollisuuksiin ja perehtyy niiden avulla brändinhallintaan analyyttisesti ja käytännönläheisesti. Hän ymmärtää, miten yritysten ja organisaatioiden brändejä markkinoidaan uusilla verkkopainotteisilla keinoilla sekä miten niiden markkinointia kannattaa kehittää.

Sisältö

Opintojaksossa perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, kohdentaminen, vastuullisuus, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa. Opintojaksolla edellytetään itsenäistä tiedonhakua.

Työmuodot

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Brändimarkkinointiin liittyvää lähdemateriaalia oman valinnan mukaan - tarkemmat ohjeet ja lähdemateriaalivinkkejä ItsLearningissä.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainväliset yhteydet

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta: Osa 1. Opitaan tuntemaan brändimarkkinoinnin uusia mahdollisuuksia perehtymällä erityisesti verkkomediassa ilmeneviin brändimarkkinoinnin trendeihin, uusiin ilmiöihin ja keinoihin. Aihepiiriä tutkitaan ja analysoidaan omavalintaisen ja omaan kiinnostukseen pohjautuvan lähdemateriaalin sekä esimerkkien avulla ja kirjoitetaan aiheesta essee/raportti. Osa 2. Sovelletaan edellä opittua käytäntöön tutustumalla jonkin itse valittavan brändin toteutuneisiin markkinointitoimenpiteisiin sekä pohtimalla ko. markkinoinnin onnistumista suhteessa brändimarkkinoinnin uusiin mahdollisuuksiin. Laaditaan kehittämissuunnitelma ko. brändille uusiin verkkomarkkinoinnin keinoihin pohjautuen. Tarkemmat tiedot ja ohjeet tehtävistä tulevat ItsLearning-alustalle. Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 11.5.2025.

Sisällön jaksotus

Sisältö: Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Omavalintaisen ja oman kiinnostuksen pohjalta valitun lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, peli- ja virtuaalimaailmat, kohdentaminen, vastuullisuus, bränditeot, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa. Työskentelytavat ja aikataulutus: Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Ohjeet ja tehtävät avataan ilmoittautuneille 27.1.2025. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 11.5.2025 mennessä. Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearningissä. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 11.5.2025 jälkeen. Kokonaisarvosana muodostuu molempien osien tehtävien keskiarvosta. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun