Vanhustyö erityisryhmien parissa (3 op)
Toteutuksen tunnus: C-02472-BC00CY21-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2024 - 30.04.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2024 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Korkeakoulu
- Seinäjoen ammattikorkeakoulu, SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Opintojakso
- C-02472-BC00CY21
Oppimateriaalit
moodlen materiaalit
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
oppimistehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
noin 80 tuntia opiskelijan työtä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa nähdä erityisryhmiin kuuluvien ikääntyneiden henkilöiden erityistarpeita ja huomioi niitä tukiessaan heidän arkeaan. Hän huomioi tuen tarpeita asiakastilanteissa ja arjen toiminnoissa pyrkien mahdollistamaan vanhuksen osallisuutta ja oman elämänsä asiantuntijuutta. Opiskelija osaa toimia moniammatillisessa yhteistyössä erityisryhmiin suuntautuvassa vanhustyössä. Opiskelija näkee kehittymistarpeita omassa toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa kuvata erityisryhmiin kuuluvien ikääntyneiden henkilöiden erityistarpeita ja huomioida ne tukiessaan hänen heidän arkeaan. Opiskelija osoittaa tietävänsä erityisryhmiin kuuluvien vanhuksen arjen ja hyvinvoinnin erityistarpeista ja haasteista. Hän osaa huomioida tuen tarpeet asiakastilanteissa ja arjen toiminnoissa siten, että vanhuksen osallisuus ja oman elämänsä asiantuntijuus varmistuu. Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti moniammatillisessa yhteistyössä ja kehittämisessä erityisryhmiin suuntautuvassa vanhustyössä. Opiskelija osaa arvioida kehittymistarpeita ja -mahdollisuuksia omassa toiminnassaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa erityisryhmiin kuuluvien ikääntyneiden henkilöiden erityistarpeita ja hallitsee monipuolisia ratkaisuvaihtoehtoja tukiessaan heidän arkeaan. Opiskelija osoittaa hallitsevansa erityisryhmiin kuuluvien vanhuksen arjen ja hyvinvoinnin erityistarpeista ja haasteista. Hän osaa huomioida tuen tarpeet asiakastilanteissa ja arjen toiminnoissa kattavasti, siten että vanhuksen osallisuus ja oman elämänsä asiantuntijuus varmistuu. Opiskelija osaa toimia uusia ratkaisuja tavoitteellisesti etsien ja löytäen moniammatillisessa yhteistyössä ja kehittämisessä erityisryhmiin suuntautuvassa vanhustyössä. Opiskelija osaa perustellen arvioida kehittymistarpeita ja -mahdollisuuksia omassa toiminnassaan.
Opetusmenetelmät
verkko-opetus, suoritettavissa täysin itsenäisesti (moodle), mukana ristiinopiskelutarjonnassa
Arviointiasteikko
1-5