Siirry suoraan sisältöön

Vanhustyö erityisryhmien parissa (3 op)

Toteutuksen tunnus: C-02472-BC00CY21-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 30.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2024 - 16.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Korkeakoulu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu, SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Opintojakso
C-02472-BC00CY21
Toteutukselle C-02472-BC00CY21-3002 ei löytynyt varauksia!

Oppimateriaalit

moodlen materiaalit

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

oppimistehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

noin 80 tuntia opiskelijan työtä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa nähdä erityisryhmiin kuuluvien ikääntyneiden henkilöiden erityistarpeita ja huomioi niitä tukiessaan heidän arkeaan. Hän huomioi tuen tarpeita asiakastilanteissa ja arjen toiminnoissa pyrkien mahdollistamaan vanhuksen osallisuutta ja oman elämänsä asiantuntijuutta. Opiskelija osaa toimia moniammatillisessa yhteistyössä erityisryhmiin suuntautuvassa vanhustyössä. Opiskelija näkee kehittymistarpeita omassa toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa kuvata erityisryhmiin kuuluvien ikääntyneiden henkilöiden erityistarpeita ja huomioida ne tukiessaan hänen heidän arkeaan. Opiskelija osoittaa tietävänsä erityisryhmiin kuuluvien vanhuksen arjen ja hyvinvoinnin erityistarpeista ja haasteista. Hän osaa huomioida tuen tarpeet asiakastilanteissa ja arjen toiminnoissa siten, että vanhuksen osallisuus ja oman elämänsä asiantuntijuus varmistuu. Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti moniammatillisessa yhteistyössä ja kehittämisessä erityisryhmiin suuntautuvassa vanhustyössä. Opiskelija osaa arvioida kehittymistarpeita ja -mahdollisuuksia omassa toiminnassaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa erityisryhmiin kuuluvien ikääntyneiden henkilöiden erityistarpeita ja hallitsee monipuolisia ratkaisuvaihtoehtoja tukiessaan heidän arkeaan. Opiskelija osoittaa hallitsevansa erityisryhmiin kuuluvien vanhuksen arjen ja hyvinvoinnin erityistarpeista ja haasteista. Hän osaa huomioida tuen tarpeet asiakastilanteissa ja arjen toiminnoissa kattavasti, siten että vanhuksen osallisuus ja oman elämänsä asiantuntijuus varmistuu. Opiskelija osaa toimia uusia ratkaisuja tavoitteellisesti etsien ja löytäen moniammatillisessa yhteistyössä ja kehittämisessä erityisryhmiin suuntautuvassa vanhustyössä. Opiskelija osaa perustellen arvioida kehittymistarpeita ja -mahdollisuuksia omassa toiminnassaan.

Opetusmenetelmät

verkko-opetus, suoritettavissa täysin itsenäisesti (moodle), mukana ristiinopiskelutarjonnassa

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun