Siirry suoraan sisältöön

Vuorovaikutus ja viestintä esihenkilön työssä (3 op)

Toteutuksen tunnus: C-02469-LL10073-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 02.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.03.2025 - 31.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu, Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 70
Opintojakso
C-02469-LL10073
Toteutukselle C-02469-LL10073-3007 ei löytynyt varauksia!

Oppimateriaalit

Oppimistehtävien lähdekirjallisuusvinkkejä: -Isotalus, Pekka ja Rajalahti, Hanna 2017. Vuorovaikutus johtajan työssä. -Kuusela, Sari 2013. Esimiehen vuorovaikutustaidot. -Roth, Pia-Christina & Saarenpää, Jari 2020. Sudenpentujen käsikirja esimiehille - Vuorovaikutustaidot ja sosiaaliset tunteet työelämässä. -Kupias, P. Peltola, R. & Saloranta, P. 2011. Onnistu palautteessa. -Järvinen, Pekka 2014. Esimies ongelmatilanteissa. - Oulasmaa, M & Pesonen, M. 2022. Suoraa palautetta. - Talvio, M & Klemola, U. 2017. Toimiva vuorovaikutus. - Åhman, H. 2021. Keskusteluälykkyys painetilanteissa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksyttyyn suoritukseen tarvitaan neljä essee-tyyppistä tekstiä, joissa on käytetty lähdekirjallisuutta hyödyksi. Lähteisiin tulee viitata teksteissä.

Opetusmenetelmät

Esihenkilötyö on vuorovaikutustilanteita ja tavoitteellista vaikuttamista, päivittäisiä kohtaamisia, sanallista ja sanatonta viestintää ihmiseltä ihmiselle sekä suunnan näyttämistä sanoin ja teoin. Hyvän vuorovaikutuksen ydin on esihenkilön suhde työnyhteisön jäseniin: miten esihenkilö kohtaa työntekijänsä, miten esihenkilö saa tiiminsä loistamaan, miten esihenkilö ratkoo haastavia tilanteita työpaikalla. Tervetuloa kehittymään paremmaksi esihenkilöksi! Opintojakson aiheita ovat -Kohtaamisia työpaikalla: Millainen on hyvin viestivä esimies? Miten esimiehen kannattaisi toimia ja käyttäytyä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa? -Esihenkilö ja toimiva vuorovaikutus työyhteisössä: arvostava johtaminen, yhteistyön edistäminen, oikeudenmukaisuus -Esihenkilö ja hyvä palautekulttuuri: palautteen hyödyt ja esteet, miten annetaan palautetta työyhteisössä. -Esihenkilö ja työyhteisön haasteelliset tilanteet: miten esihenkilö ratkaisee ongelma- ja ristiriitatilanteita. Opintojakso soveltuu sinulle, jos tähtäät tulevaisuudessa esihenkilötehtäviin tai sinulle, jos haluat kehittyä esihenkilötyössäsi paremmaksi.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso avautuu 10.3 ja samana päivän opiskelija saa opintojaksosta aloitusinfon sähköpostitse.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Siirry alkuun