Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman digitaalinen markkinointi ja analytiikka (3 op)

Toteutuksen tunnus: C-02469-HM10083-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 16.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
22.09.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu, Verkossa
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Opintojakso
C-02469-HM10083
Toteutukselle C-02469-HM10083-3006 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi: • Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät. • Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut. • Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti. • Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä.

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa. 1. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät: • Sisältömarkkinointi • Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen) • Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn • Google Ads video- ja display-mainonta • Sähköpostimarkkinointi • Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat 2. Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi: • Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla • Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät • Google Analytics • Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi  • Mediaseuranta ja tiedonhaku

Työmuodot

Opiskelet verkossa. Perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Lisäksi harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa.

Aika ja paikka

Opinnot toteutetaan verkko-opintona, jonka voit suorittaa itsenäisesti oman aikataulusi mukaan. Opintojakso avoinna 25.8.-19.12.2025.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 3 opintopistettä, eli noin 81 tuntia opiskelua. Koulutusvideot 27 h Ulkopuoliset oppiaineistot ja lukeminen 27 h Tehtävät ja suunnitelmat 27 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Annettujen tehtävien suorittaminen ja palauttaminen ohjeiden mukaisesti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Siirry alkuun