Siirry suoraan sisältöön

XR-teknologiat ja -ekosysteemit (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED31-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 31.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.09.2021 - 13.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Turkka Loimisto
Ale Torkkel
Vastuuopettaja
Turkka Loimisto
Opintojakso
KX00ED31
Toteutukselle KX00ED31-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin.

Sisältö

Opiskelija tutustuu projektityökentelyn kautta erilaisiin XR-teknologioihin ja -ympäristöihin. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan XR-sovelluksia aiemmin opittua hyödyntäen ja täydentäen.

- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resurssointi ja toteutus
- XR-teknologian tuntemus
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio” ja Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi".

Työmuodot

Opintojakson sisältö
Opiskelija tutustuu projektityökentelyn kautta erilaisiin XR-teknologioihin ja -ympäristöihin. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan XR-sovelluksia aiemmin opittua hyödyntäen ja täydentäen.

- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resurssointi ja toteutus
- XR-teknologian tuntemus
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osaa toteuttaa hyvin XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Siirry alkuun