Grafiikkaohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00CG89-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.05.2021 - 17.10.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.10.2021 - 19.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 43
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Antti Veräjänkorva
- Opintojakso
- TX00CG89
Tavoitteet
Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..
Sisältö
- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen