Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (lähi/etätoteutus) (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3033
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.11.2020 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.03.2021 - 26.04.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sirkka Rousu
- Minna Lanne-Eriksson
- Ryhmät
-
SXH18S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- SX00BO76
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.
Sisältö
Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.
Aika ja paikka
Opintojakos on tarkoitettu SXH18S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan 1.3.-26.4. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan webinaareihin/työpajoihin.
Ennakkotehtävä 1.3-6.3./tehtävän palautus 6.3. klo 12 (Tehtäväksi anto Omassa1.3.)
EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti (Zoom tai lähiopetus /koronatilanne huomioiden)
Orientaatio 8.3. klo 12.45-16.00 Orientaatio opintojaksoon ja ryhmiin jako (MPA /ZOOM)
1.Teema 17.3. klo 8.30-11.45
2.Teema 29.3. klo 12.45-16.00
3.Teema 12.4. klo 12.45-16.00
4.Teema 20.4. klo 8.30-11.45
5.Teema 26.4. klo 12.45-16.00
Oppimateriaalit
Materiaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
Webinaari/ työpaja työskentely, Verkko-opiskelu, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
katso:
SX00BO76-3035
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakos on tarkoitettu SXH18S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan 1.3.-26.4. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan webinaareihin/työpajoihin.
Ennakkotehtävä 1.3-6.3./tehtävän palautus 6.3. klo 12 (Tehtäväksi anto Omassa1.3.)
EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti (Zoom tai lähiopetus /koronatilanne huomioiden)
8.3. klo 12.45-16.00 Orientaatio opintojaksoon ja ryhmiin jako (MPA /ZOOM)
1.Teema 17.3. klo 8.45-11.45
2.Teema 29.3. klo 12.45-16.00
3.Teema 12.4. klo 12.45-16.00
4.Teema 20.4. klo 12.45-16.00
5.Teema 26.4. klo 12.45-16.00
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätehtävät, aktiivinen osallistuminen työskentelyyn ja oppimispäiväkirja
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.
Esitietovaatimukset
2. harjoittelu