Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijuuden vahvistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: K000EA18-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 31.07.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)
Toteutukselle K000EA18-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan asiantuntijuutta ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa, kehittää työyhteisöosaamista ja auttaa löytämään luontevia tapoja asiantuntijuuden jakamiseen.

- Opiskelija osaa arvioida ammatillisia kehittymistarpeitaan ja analysoida ne henkilökohtaiseksi kehittymissuunnitelmaksi.
- Opiskelija osaa jakaa kehittäjä- ja erityisosaamistaan luontevasti.
- Opiskelija osaa soveltaa teknologian tuomia mahdollisuuksia työelämän viestinnässä ja vuorovaikutuksessa.
- Opiskelija osaa kouluttaa ryhmiä ja työyhteisöjä omalla erityisalallaan.
- Opiskelija osaa käyttää asiantuntemustaan työyhteisöissään ja ammattirooleissaan aloitteellisesti ja ratkaisukeskeisesti.
- Opiskelija osaa kehittää omaa ja työyhteisöiden hyvinvointia.

Sisältö

Kehittymissuunnitelma. Ammattiuran ja osaamisen jäsentäminen. Musiikkipedagogin ja muusikon monenlaiset ammatilliset roolit ja niissä tapahtuneet muutokset. Työelämän muutosten vaikutukset omaan ammatti-identiteettiin. Oman osaamisen jakaminen ja markkinointi. Kouluttajan ja kehittäjän rooli työyhteisössä. Työhyvinvoinnin teoriat, käsitteet ja ilmiöt.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osaa kuvata ja perustella ammatillisia kehittymistarpeitaan. Opiskelija osaa laatia kehittymissuunnitelman. Opiskelija osaa kuvata asiantuntijuutensa ja viestiä siitä luontevasti. Opiskelija osaa kouluttaa oman erityisalansa mukaista kohderyhmää. Opiskelija osaa toimia työyhteisössä rakentavasti ja reflektoida kehittymistään. Opiskelija tuntee työhyvinvoinnin teorioita ja käsitteitä sekä tunnistaa keinoja lisätä omaa ja työyhteisön hyvinvointia.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osaa kuvata, perustella ja analysoida ammatillisia kehittymistarpeitaan. Opiskelija osaa laatia kehittymissuunnitelman. Opiskelija osaa kuvata ja perustella asiantuntijuuttaan. Opiskelija osaa viestiä asiantuntijuudestaan monipuolisesti ja luontevasti. Opiskelija osaa kouluttaa oman erityisosaamisensa kannalta olennaisia kohderyhmiä. Opiskelija osaa toimia työyhteisössä rakentavasti ja toimintaa reflektoiden. Opiskelija tuntee työhyvinvoinnin teorioita ja käsitteitä sekä osaa keinoja lisätä omaa ja työyhteisön hyvinvointia.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osaa kuvata, perustella ja analysoida kattavasti ammatillisia kehittymistarpeitaan. Opiskelija osaa laatia kehittymissuunnitelman. Opiskelija osaa kuvata ja perustella asiantuntijuuttaan moniulotteisesti. Opiskelija osaa viestiä asiantuntijuudestaan monipuolisesti ja innovatiivisesti. Opiskelija osaa kouluttaa oman erityisosaamisensa kannalta mahdollisia erilaisia kohderyhmiä. Opiskelija osaa toimia työyhteisössä hyvinvointia lisäävästi ja toimintaa monipuolisesti reflektoiden. Opiskelija tuntee työhyvinvoinnin teorioita ja käsitteitä ja osaa rakentaa tavoitteellisesti omaa ja työyhteisön hyvinvointia.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija osaa kuvata ja perustella ammatillisia kehittymistarpeitaan. Opiskelija osaa laatia kehittymissuunnitelman. Opiskelija osaa kuvata asiantuntijuutensa ja viestiä siitä luontevasti. Opiskelija osaa kouluttaa oman erityisalansa mukaista kohderyhmää. Opiskelija osaa toimia työyhteisössä rakentavasti ja reflektoida kehittymistään. Opiskelija tuntee työhyvinvoinnin teorioita ja käsitteitä sekä tunnistaa keinoja lisätä omaa ja työyhteisön hyvinvointia.

Siirry alkuun