Siirry suoraan sisältöön

Markkinointistrategia (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00BW75-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 06.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2020 - 17.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Väkiparta-Lehtonen
Kristiina Suihko
Vastuuopettaja
Pia Väkiparta-Lehtonen
Ryhmät
LXD18S1_M2
LXD18S1_M2
Opintojakso
LX00BW75
Toteutukselle LX00BW75-3009 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategian sekä siihen perustuvan markkinointisuunnitelman ja osaa viestiä kehittämistyön eri vaiheissa selkeästi ja havainnollisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.

Sisältö

-markkinointistrategia
-markkinoinnin suunnittelu
-markkinoinnin kilpailukeinojen soveltaminen
-argumentointi ja hyvä ammattikielen käyttö

Oppimateriaalit

Strategic Market Management, Aaker D.A. & McLoughlin D, Wiley 2010
Kniivilä, Sonja & Lindblom-Ylänne, Sari & Mäntynen, Anne 2012. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 1.–2. painos. Sanoma Pro, Helsinki.
Kirjalista tarpeen mukaan
Opettajan jakama materiaali

Opetusmenetelmät

Harjoitustehtävät
Simulaatiopeli

Lisätietoja opiskelijoille

Liiketalouden perusopinnot Markkinointi 5 op sekä Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Liike-elämän viestintä 5 op tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät 85 %
Simulaatiopeli 15 %

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perusopinnot Markkinointi 5 op sekä Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Liike-elämän viestintä 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun