Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00BM17-3048

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 06.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2020 - 10.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Pia Väkiparta-Lehtonen
Ryhmät
LXD19S1_2
LXD19S1_2
Opintojakso
LX00BM17
Toteutukselle LX00BM17-3048 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisen markkinoinnin merkityksen menestystekijänä. Hän tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Hän osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia markkinoinnin ja myynnin suunnittelun tueksi.

Sisältö

-toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin ja myyntiin
-markkinoinnin kilpailukeinot
-markkinoinnin ja myynnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta

Oppimateriaalit

David Jobber, John Fahy (2009 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100 %

Lisätietoja opiskelijoille

Tuition in Finnish only.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi 15 %
Oppimistehtävät 55 %
Tentti 30 %

Siirry alkuun