Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LX00BM17-3048
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2019 - 06.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2020 - 10.05.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Vastuuopettaja
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Ryhmät
-
LXD19S1_2LXD19S1_2
- Opintojakso
- LX00BM17
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisen markkinoinnin merkityksen menestystekijänä. Hän tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Hän osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia markkinoinnin ja myynnin suunnittelun tueksi.
Sisältö
-toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin ja myyntiin
-markkinoinnin kilpailukeinot
-markkinoinnin ja myynnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Oppimateriaalit
David Jobber, John Fahy (2009 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100 %
Lisätietoja opiskelijoille
Tuition in Finnish only.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi 15 %
Oppimistehtävät 55 %
Tentti 30 %