Opinnäytetyön suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BN93-3078
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.05.2020 - 17.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Terveys
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Nursing
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja.
Sisältö
Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
Sopimus- ja lupakäytännöt
Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
Kehittämistarpeen tunnistaminen
Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
Työtapojen ja menetelmien valinta
Aiheen täsmennys
Kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat, seminaari
Työtilassa TERVEYSALAN OPINNÄYTETYÖ ovat kaikki työpajat ja aikataulut
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hanke- /projektikohtainen työelämäyhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op, 1 op = 27 tuntia
Sisällön jaksotus
Viikot 43, 44, 452
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso.
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Hyväksytty suunnitelman esitys seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi sekä osallistuminen kahdeksaan seminaariin.
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys