Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja potilaslähtöisyys (2 op)

Toteutuksen tunnus: SX00FX92-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 14.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 15.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 27
Koulutus
Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
Ryhmät
SXP25S2
Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Opintojakso
SX00FX92
Toteutukselle SX00FX92-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija

-tietää asiakas- ja potilaslähtöisyyden käsitteen ja toiminnan periaatteet
-tietää asiakkaan ja potilaan oikeuksiin ja velvollisuuksiin liittyvät oikeudelliset ja eettiset lähtökohdat
-ymmärtää tavoitteellisuuden, dialogisuuden ja osallisuuden merkityksen asiakas- ja potilassuhteessa
-ymmärtää monialaisuuden ja monitoimijuuden käsitteet sekä niiden merkityksen asiakas- ja potilastyössä

Sisältö

Asiakas- ja potilaslähtöisyys käsitteenä ja toiminnan periaatteet

Asiakkaan ja potilaan asemaa ja oikeuksia säätelevä lainsäädäntö ja eettiset lähtökohdat

Dialogisen ja tavoitteellisen vuorovaikutussuhteen perusteet

Monialaisuus ja monitoimijuus asiakas- ja potilastyössä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.

Osaamistavoitteet

Opiskelija

-tietää asiakas- ja potilaslähtöisyyden käsitteen ja toiminnan periaatteet
-tietää asiakkaan ja potilaan oikeuksiin ja velvollisuuksiin liittyvät oikeudelliset ja eettiset lähtökohdat
-ymmärtää tavoitteellisuuden, dialogisuuden ja osallisuuden merkityksen asiakas- ja potilassuhteessa
-ymmärtää monialaisuuden ja monitoimijuuden käsitteet sekä niiden merkityksen asiakas- ja potilastyössä

Sisältö

Asiakas- ja potilaslähtöisyys käsitteenä ja toiminnan periaatteet

Asiakkaan ja potilaan asemaa ja oikeuksia säätelevä lainsäädäntö ja eettiset lähtökohdat

Dialogisen ja tavoitteellisen vuorovaikutussuhteen perusteet

Monialaisuus ja monitoimijuus asiakas- ja potilastyössä

Siirry alkuun