Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00GH45-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
25.08.2025 - 05.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD25S1_4
LXD25S1_4
Opintojakso
LD00GH45

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 60 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 26.08.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 02.09.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 09.09.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 16.09.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 23.09.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 30.09.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 07.10.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 21.10.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 28.10.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 04.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 11.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 18.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 25.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 02.12.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Ti 09.12.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00GH45-3003
MMA207 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.

Sisältö

- Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
- Tekoäly markkinoinnissa

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan

Oppimateriaalit

Oheislukemistona:
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY ja
muu kurssilla jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennoitsijat

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Valinnaiset välikokeet kurssin mittaan ja kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti.
Välikoepäivät uusintamahdollisuuksineen löytyvät kurssiaikataulusta.
Loppukokeen ja sen uusintojen ajankohdat päivittyvät myöhemmin.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
tenttikirja: David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 48 h
Oppimistehtävät 52 h
Itsenäinen opiskelu 35 h

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä suomi ja englanti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät 50%
Kokeet 40%
Läsnäolo 10%

Siirry alkuun