Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00GH45-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 05.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD25S1_4LXD25S1_4
- Opintojakso
- LD00GH45
Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 60 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 26.08.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 02.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 09.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 16.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 23.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 30.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 07.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 21.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 28.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 04.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 11.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 18.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 25.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 02.12.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Ti 09.12.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3003 |
MMA207
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
- Tekoäly markkinoinnissa
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaan
Oppimateriaalit
Oheislukemistona:
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY ja
muu kurssilla jaettava materiaali
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Valinnaiset välikokeet kurssin mittaan ja kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti.
Välikoepäivät uusintamahdollisuuksineen löytyvät kurssiaikataulusta.
Loppukokeen ja sen uusintojen ajankohdat päivittyvät myöhemmin.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
tenttikirja: David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 48 h
Oppimistehtävät 52 h
Itsenäinen opiskelu 35 h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä suomi ja englanti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 50%
Kokeet 40%
Läsnäolo 10%