Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00GH45-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
-
26.08.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 60 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 26.08.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 02.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 09.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA227
Oppimistila
|
Ti 16.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 23.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 30.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 07.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 21.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 28.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 04.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 11.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 18.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 25.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 02.12.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Ti 09.12.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Markkinointi LD00GH45-3002 |
MMA103
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
- Tekoäly markkinoinnissa
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Oppimateriaalit
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Valinnaiset välikokeet kurssin mittaan ja kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintakoe.
Välikoepäivät uusintamahdollisuuksineen löytyvät kurssiaikataulusta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
David Jobber, John Fahy (2022): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 48 h
Oppimistehtävät 52 h
Itsenäinen opiskelu 35 h
Tehtävien palautuspäivät löytyvät kurssiaikataulusta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi 10 %
Oppimistehtävät 50 %
Kokeet 40 %