Siirry suoraan sisältöön

Godot-pelinkehitys (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00GI00-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.01.2025 - 28.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.03.2025 - 11.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 21.03.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001
KMC592 Digitila
Pe 28.03.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001
KMC565 Digitila
KMC592 Digitila
Pe 04.04.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001
KMC565 Digitila
KMC592 Digitila
Pe 11.04.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001
KMC565 Digitila
KMC592 Digitila
Pe 25.04.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001
KMC565 Digitila
KMC592 Digitila
Pe 02.05.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001
KMC565 Digitila
KMC592 Digitila
Pe 09.05.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001
KMC565 Digitila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Kurssin jälkeen opiskelija osaa käyttää Godot-pelimoottoria ja kehittää sillä yksinkertaisen 2D-tasohyppelypelin. Hän ymmärtää pelihahmon liikkumisen ja animaatiot, osaa rakentaa pelimaailman Tilemapin avulla sekä hallitsee törmäykset, pelilogiikan ja signaalien käytön. Lisäksi opiskelija pystyy suunnittelemaan pelin käyttöliittymän, lisäämään ääniä ja visuaalisia efektejä sekä toteuttamaan itsenäisesti pienen peliprojektin.

Sisältö

• 2D-tasohyppelypelin kehittäminen Godotilla
• Pelihahmon luonti, animaatiot ja liikkumismekanismit
• Kentän luominen Tilemapilla ja taustaefektit
• Viholliset, poimittavat esineet ja törmäykset
• Pelilogiikka ja signaalit
• Käyttöliittymän suunnittelu ja toteutus
• Äänet, valot ja partikkeliefektit
• Oman pelin suunnittelu ja toteutus kurssin aikana

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin Godot-pelimoottorilla. Hänellä on perustason ymmärrys pelihahmon liikkumisesta, törmäyksistä ja animaatioista sekä pelimaailman rakentamisesta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa toimivan 2D-pelin Godotilla. Hän hallitsee hyvin pelihahmon ja pelimaailman toteutuksen, pelilogiikan sekä Godotin työkalujen ja GDScript-ohjelmointikielen käytön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa monipuolisen ja viimeistellyn 2D-pelin Godotilla, hyödyntäen tehokkaasti pelimoottorin eri ominaisuuksia, kuten animaatioita, signaaleja, käyttöliittymäelementtejä ja visuaalisia efektejä. Hän hallitsee GDScriptin erinomaisesti ja osaa suunnitella selkeän ja toimivan peliprojektin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin Godot-pelimoottorilla. Hänellä on perustason ymmärrys pelihahmon liikkumisesta, törmäyksistä ja animaatioista sekä pelimaailman rakentamisesta.

Siirry alkuun