Godot-pelinkehitys (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00GI00-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.01.2025 - 28.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
17.03.2025 - 11.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Heini Puuska
- Miikka Mäki-Uuro
- Opintojakso
- TX00GI00
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 21.03.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001 |
KMC592
Digitila
|
Pe 28.03.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001 |
KMC565
Digitila
KMC592 Digitila |
Pe 04.04.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001 |
KMC565
Digitila
KMC592 Digitila |
Pe 11.04.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001 |
KMC565
Digitila
KMC592 Digitila |
Pe 25.04.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001 |
KMC565
Digitila
KMC592 Digitila |
Pe 02.05.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001 |
KMC565
Digitila
KMC592 Digitila |
Pe 09.05.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Godot-pelinkehitys TX00GI00-3001 |
KMC565
Digitila
|
Tavoitteet
Kurssin jälkeen opiskelija osaa käyttää Godot-pelimoottoria ja kehittää sillä yksinkertaisen 2D-tasohyppelypelin. Hän ymmärtää pelihahmon liikkumisen ja animaatiot, osaa rakentaa pelimaailman Tilemapin avulla sekä hallitsee törmäykset, pelilogiikan ja signaalien käytön. Lisäksi opiskelija pystyy suunnittelemaan pelin käyttöliittymän, lisäämään ääniä ja visuaalisia efektejä sekä toteuttamaan itsenäisesti pienen peliprojektin.
Sisältö
• 2D-tasohyppelypelin kehittäminen Godotilla
• Pelihahmon luonti, animaatiot ja liikkumismekanismit
• Kentän luominen Tilemapilla ja taustaefektit
• Viholliset, poimittavat esineet ja törmäykset
• Pelilogiikka ja signaalit
• Käyttöliittymän suunnittelu ja toteutus
• Äänet, valot ja partikkeliefektit
• Oman pelin suunnittelu ja toteutus kurssin aikana
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin Godot-pelimoottorilla. Hänellä on perustason ymmärrys pelihahmon liikkumisesta, törmäyksistä ja animaatioista sekä pelimaailman rakentamisesta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa toimivan 2D-pelin Godotilla. Hän hallitsee hyvin pelihahmon ja pelimaailman toteutuksen, pelilogiikan sekä Godotin työkalujen ja GDScript-ohjelmointikielen käytön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa monipuolisen ja viimeistellyn 2D-pelin Godotilla, hyödyntäen tehokkaasti pelimoottorin eri ominaisuuksia, kuten animaatioita, signaaleja, käyttöliittymäelementtejä ja visuaalisia efektejä. Hän hallitsee GDScriptin erinomaisesti ja osaa suunnitella selkeän ja toimivan peliprojektin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin Godot-pelimoottorilla. Hänellä on perustason ymmärrys pelihahmon liikkumisesta, törmäyksistä ja animaatioista sekä pelimaailman rakentamisesta.