Siirry suoraan sisältöön

Esituotanto 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00ER49-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
10.09.2025 - 26.09.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jaro Lehtonen
Peke Huuhtanen
Leevi Rantala
Vastuuopettaja
Peke Huuhtanen
Ryhmät
KXE24S13D
3d-animointi ja -visualisointi
Opintojakso
KM00ER49

Toteutuksella on 13 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 91 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 10.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
To 11.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Pe 12.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Ma 15.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Ti 16.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Ke 17.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
To 18.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Pe 19.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Ma 22.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Ti 23.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Ke 24.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
To 25.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Pe 26.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Esituotanto 1 KM00ER49-3004
AR435 Digitila Origo
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• soveltaa yleisen elokuvakerronnan periaatteita
• hallita yksilö- ja ryhmätasolla toteutettavan 3D-tuotannon projektisuunnittelun
• valmistella 3D-projektin tuotantokelpoiseksi

Sisältö

• elokuvallinen kerronta ja sen lainalaisuudet
• 3D-tuotannon valmisteluprosessi
• kerronnan suunnittelu
• hahmojen ja ympäristöjen suunnittelu
• kuvakäsikirjoitus
• 3D-projektin hallinta

Aika ja paikka

Toteutuksen tilavarausten mukaisesti luokassa.

Oppimateriaalit

Luentojen aikana syntyvä opetusmateriaali.

Opetusmenetelmät

Luennot
Harjoitustehtävät
Lähiopetus

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennoille ja kontaktiopetukseen osallistuminen sekä harjoitustehtävien tekeminen kurssin opintopistemäärän mukaisesti, 1 op = 27 työtuntia.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 3D-animaation esituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee 3D-animaation esituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa työskentelyssä ja osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee 3D-animaation esituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa työskentelyssä ja osallistuu ryhmätyöskentelyyn aktiivisesti, vastuullisesti ja kannustavasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 3D-animaation esituotannon terminologian ja hallitsee perustasolla animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät
Osallistuminen

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• soveltaa yleisen elokuvakerronnan periaatteita
• hallita yksilö- ja ryhmätasolla toteutettavan 3D-tuotannon projektisuunnittelun
• valmistella 3D-projektin tuotantokelpoiseksi

Sisältö

• elokuvallinen kerronta ja sen lainalaisuudet
• 3D-tuotannon valmisteluprosessi
• kerronnan suunnittelu
• hahmojen ja ympäristöjen suunnittelu
• kuvakäsikirjoitus
• 3D-projektin hallinta

Siirry alkuun