Siirry suoraan sisältöön

Työssä hyvin, kaikki hyvin - Työhyvinvointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: XX00CH59-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 18.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
20.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Opettajat
Henna Hertell
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Opintojakso
XX00CH59
Toteutukselle XX00CH59-3020 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida työn, työyhteisön ja oman toimintansa merkitystä työhyvinvoinnille. Hän ymmärtää mistä tekijöistä työpaikan työhyvinvointi muodostuu ja miten toimia työyhteisön jäsenenä. Opiskelija osaa tuottaa uusia ajatuksia, oivalluksia sekä keinoja oman ja työyhteisön hyvinvoinnin edistämiseen.. Opiskelija osaa etsiä ja arvioida näyttöön perustuvaa tutkimustietoa oman ja työyhteisön hyvinvointiin vaikuttavista asioista. Hän osaa rakentaa oman työhyvinvointisuunnitelmansa.

Sisältö

Myönteinen tunne- ja motivaatiotila työssä - Työn imu
Mitä voin tehdä työyhteisön jäsenenä työnimun saavuttamiseksi?
Millaisissa työoloissa aivot pääsevät kukoistamaan?
Näin huollat aivojasi.
Työpaikka terveyden edistämisen areenaksi
Työkyvyn ja terveellisten elämäntapojen edistäminen työpaikoilla
Liikettä työpäivään – vähemmän istumista
Työvälineitä muuttuvaan, monimuotoisen työelämän hallintaan - Etätyö, eTyö, mobiilityö ja monipaikkainen työ
Lepo ja palautuminen
Työhyvinvointisuunnitelma
Työsuojelu

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittavat saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa:
- etsiä näyttöön perustuvaa tietoa monipuolisesti
- käyttää alan käsitteitä laaja-alaisesti
- perustella toimintaansa johdonmukaisesti
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa:
- käyttää ja arvioida kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa
- soveltaa alan käsitteitä ja tietoa laaja-alaisesti
- arvioida ja soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja päätöksenteossaan
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittavat saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa arvioida työn, työyhteisön ja oman toimintansa merkitystä työhyvinvoinnille. Hän ymmärtää mistä tekijöistä työpaikan työhyvinvointi muodostuu ja miten toimia työyhteisön jäsenenä. Opiskelija osaa tuottaa uusia ajatuksia, oivalluksia sekä keinoja oman ja työyhteisön hyvinvoinnin edistämiseen.. Opiskelija osaa etsiä ja arvioida näyttöön perustuvaa tutkimustietoa oman ja työyhteisön hyvinvointiin vaikuttavista asioista. Hän osaa rakentaa oman työhyvinvointisuunnitelmansa.

Sisältö

Myönteinen tunne- ja motivaatiotila työssä - Työn imu
Mitä voin tehdä työyhteisön jäsenenä työnimun saavuttamiseksi?
Millaisissa työoloissa aivot pääsevät kukoistamaan?
Näin huollat aivojasi.
Työpaikka terveyden edistämisen areenaksi
Työkyvyn ja terveellisten elämäntapojen edistäminen työpaikoilla
Liikettä työpäivään – vähemmän istumista
Työvälineitä muuttuvaan, monimuotoisen työelämän hallintaan - Etätyö, eTyö, mobiilityö ja monipaikkainen työ
Lepo ja palautuminen
Työhyvinvointisuunnitelma
Työsuojelu

Siirry alkuun