Toimitusketjun hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: T100CE29-3019
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 19.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tekniikan ja liikenteen alan täydennyskoulutus
- Opettajat
- James Collins
- Mari Hiljanen
- Ryhmät
-
LT6725K01Industrial Management Diploma
- Opintojakso
- T100CE29
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 30 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 01.09.2025 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KMD758
Oppimistila
|
Ti 02.09.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KMD569
Oppimistila
|
Ma 08.09.2025 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KMD758
Oppimistila
|
Ma 15.09.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KMD758
Oppimistila
|
Pe 19.09.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KME659
Oppimistila
|
Pe 19.09.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KME659
Oppimistila
|
Ma 06.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KMD758
Oppimistila
|
Ma 06.10.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Supply Chain Management T100CE29-3019 |
KMD758
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija kykenee kuvaamaan toimitusketjun prosessit, materiaali-, tieto- ja rahavirrat. Opiskelija ymmärtää tietojärjestelmien ja teknologian merkityksen, ja miten niitä voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Toimitus- ja kysyntäketjun määritelmät
Prosessien johtaminen
Toimitusketjun integraatio ja verkostot
Tiedonhallinta
Suorituskykymittarit
Kansainvälinen toimitusketju
Lean ja ketterä johtaminen
Riskienhallinta
Toimitusketjun kehityssuunnat
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Suoritus täyttää vähintään kolme alla esitetystä kuudesta kriteeristä:
*opiskelija ymmärtää jakson keskeisen sisällön
*opiskelijan tuottamat kirjalliset/suulliset esitykset vahvistavat hänen ymmärtävän aineiston sisällön ja taidon valita, tulkkta ja perustella ydinviestin
*opiskelija tunnistaa liitynnät jakson keskeisten käsitteiden ja käytännön liiketoiminnan menettelyjen välillä ja osaa reflektoida, arvioida ja keskustella
*opiskelija osoittaa aloitteellisuutta, aktiivista osallistumista ja vastuuta henkilökohtaisesta ja ryhmätehtävistä
*opiskelija osaa hakea olennaista tietoa opintojakson aineiston ulkopuolelta kyseenalaistaen nykyiset menettelyt ja osoittaen lähdekriittisyyttä
*opiskelijan raportit on kirjoitettu hyvien akateemisen kirjoittamisen periaatteiden mukaan lähteitä ohjeiden mukasiesti käyttäen täsmällisellä ja sujuvalla englannin kielellä
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelijan suoritus täyttää useimmat edellä esitetyistä kriteereistä ja täyttää ne kolmessa tai useammassa hyvin tai erittäin hyvin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija täyttää kaikki edellä esitetyt kuusi kriteeriä ja lisäksi osoittaa vähintään kolmessa erinomaista osaamista
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Suoritus täyttää vähintään kolme alla esitetystä kuudesta kriteeristä:
*opiskelija ymmärtää jakson keskeisen sisällön
*opiskelijan tuottamat kirjalliset/suulliset esitykset vahvistavat hänen ymmärtävän aineiston sisällön ja taidon valita, tulkkta ja perustella ydinviestin
*opiskelija tunnistaa liitynnät jakson keskeisten käsitteiden ja käytännön liiketoiminnan menettelyjen välillä ja osaa reflektoida, arvioida ja keskustella
*opiskelija osoittaa aloitteellisuutta, aktiivista osallistumista ja vastuuta henkilökohtaisesta ja ryhmätehtävistä
*opiskelija osaa hakea olennaista tietoa opintojakson aineiston ulkopuolelta kyseenalaistaen nykyiset menettelyt ja osoittaen lähdekriittisyyttä
*opiskelijan raportit on kirjoitettu hyvien akateemisen kirjoittamisen periaatteiden mukaan lähteitä ohjeiden mukasiesti käyttäen täsmällisellä ja sujuvalla englannin kielellä