Grafiikkaohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00EW67-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 17.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
18.08.2025 - 19.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..
Sisältö
- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming
Osaamistavoitteet
Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..
Sisältö
- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming