Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00FP51-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.07.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
5 - 35
Koulutus
Fysioterapian tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sanna Garam
Vastuuopettaja
Sanna Garam
Ryhmät
SXS24S1
Erillishaku, Degree Programme in Physiotherapy, päivä
Opintojakso
SX00FP51

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 03.09.2024 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
MPA6010 Oppimistila
Ma 09.09.2024 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
MPB6008 Oppimistila
Ke 11.09.2024 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
MPA6008 Oppimistila
Ti 17.09.2024 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
MPB4005 Oppimistila
Ti 17.09.2024 klo 12:30 - 14:00
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
MPB4005 Oppimistila
To 19.09.2024 klo 08:30 - 10:00
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
To 19.09.2024 klo 08:30 - 10:00
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
MPA6008 Oppimistila
To 19.09.2024 klo 10:30 - 12:00
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001
MPA6008 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata tutkimus- ja kehittämistyön prosessin ja siinä käytettävät tiedonhankinta-, tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät.
Opiskelija osaa noudattaa tutkimus- ja kehittämistyön eettisiä periaatteita huomioiden tietosuojan ja –tietoturvan.
Opiskelija osaa toimia vastuullisena tiedon tuottajana hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen.

Sisältö

- Tutkimus- ja kehittämistyön prosessi
- Laadulliset ja määrälliset tiedonhankinta- ja analyysimenetelmien perusteet
- Kirjallisuuskatsaus
- Kehittämistyön perusteet
- Tutkimus- ja kehitystyön eettiset periaatteet ja hyvä tieteellinen käytäntö
- Tietoturvan ja tietosuojan perusteet opinnäytetyössä

Aika ja paikka

Myllypuron kampus, etäopetus

Oppimateriaalit

Kirjallisuus esitellään opintojaksolla.

Opetusmenetelmät

itsenäinen opiskelu, oppimistehtävät, lähiopetus

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2op, 2x 27 h

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Mikäli opiskelijalla on yksilöllisten opetusjärjestelyjen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Tekoälyn käyttö ei ole sallittua opintojakson tehtävissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Suomeksi
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija käyttää ammattialan tietoperustaa johdonmukaisesti
· Opiskelija etsii tietoa ja perustelee tietolähteiden käytön
· Opiskelija perustelee toimintaa näyttöön perustuvan tiedon avulla

AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan erilaisissa tilanteissa
· Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti
· Opiskelijaratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija toimii turvallisesti ja alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
· Opiskelija toimii ammattialansa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa · kehittää itseään

Arviointikriteerit, hyvä (3)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoa sujuvasti ja laaja-alaisesti
· Opiskelija arvioi ja käyttää kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa


AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa tilanteissa
·Opiskelija toimii asiakaslähtöisesti ja vastuullisesti
· Opiskelija soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija arvioi alansa ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta
· Opiskelija toimii ammattialansa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
· Opiskelija kehittää itseään ja työyhteisöään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija osoittaa ammattialan tietoperustan hallinnan ja soveltaa sitä asiantuntevasti
· Opiskelija etsii itsenäisesti ammattialansa kansainvälistä, näyttöön perustuvaa tietoa, käyttää ja arvioi sitä kriittisesti


AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä
· Opiskelija ottaa vastuun asiakkaan/potilaan terveydenhuollon hoito- ja palveluprosessin kokonaisuudesta
· lOpiskelija uo innovatiivisia ja vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija kehittää alansa ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta
· Opiskelija kehittää ammattialansa toimintaa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
· Opiskelija toimii tavoitteellisesti, itseään ja työelämää kehittävästi

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

HYLÄTTY
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija arvostaa ammattialan tietoperustaa riittämättömästi
· Opiskelija käyttää ammattialan tietoperustaa riittämättömästi
· Opiskelija perustelee toimintaansa riittämättömästi

AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan riittämättömästi
· Opiskelija ei osaa toimia riittävän asiakaslähtöisesti
· Opiskelija omaa riittämättömät ammatillisen päätöksenteon taidot

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuutta ja eettisiä periaatteita
· Opiskelija omaa riittämättömät valmiudet ryhmä- ja kehittämistyöhön osallistumiseen

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Fysioterapian tutkinnon opetussuunnitelman (SXB24S1) arviointikriteerit

Siirry alkuun