Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00FP51-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.07.2024 - 30.09.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.08.2024 - 20.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 5 - 35
- Koulutus
- Fysioterapian tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sanna Garam
- Vastuuopettaja
- Sanna Garam
- Ryhmät
-
SXS24S1Erillishaku, Degree Programme in Physiotherapy, päivä
- Opintojakso
- SX00FP51
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 03.09.2024 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
MPA6010
Oppimistila
|
Ma 09.09.2024 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
MPB6008
Oppimistila
|
Ke 11.09.2024 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
MPA6008
Oppimistila
|
Ti 17.09.2024 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
MPB4005
Oppimistila
|
Ti 17.09.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
MPB4005
Oppimistila
|
To 19.09.2024 klo 08:30 - 10:00 (1 t 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
|
To 19.09.2024 klo 08:30 - 10:00 (1 t 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
MPA6008
Oppimistila
|
To 19.09.2024 klo 10:30 - 12:00 (1 t 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet SX00FP51-3001 |
MPA6008
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata tutkimus- ja kehittämistyön prosessin ja siinä käytettävät tiedonhankinta-, tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät.
Opiskelija osaa noudattaa tutkimus- ja kehittämistyön eettisiä periaatteita huomioiden tietosuojan ja –tietoturvan.
Opiskelija osaa toimia vastuullisena tiedon tuottajana hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen.
Sisältö
- Tutkimus- ja kehittämistyön prosessi
- Laadulliset ja määrälliset tiedonhankinta- ja analyysimenetelmien perusteet
- Kirjallisuuskatsaus
- Kehittämistyön perusteet
- Tutkimus- ja kehitystyön eettiset periaatteet ja hyvä tieteellinen käytäntö
- Tietoturvan ja tietosuojan perusteet opinnäytetyössä
Aika ja paikka
Myllypuron kampus, etäopetus
Oppimateriaalit
Kirjallisuus esitellään opintojaksolla.
Opetusmenetelmät
itsenäinen opiskelu, oppimistehtävät, lähiopetus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2op, 2x 27 h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Mikäli opiskelijalla on yksilöllisten opetusjärjestelyjen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Tekoälyn käyttö ei ole sallittua opintojakson tehtävissä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Suomeksi
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija käyttää ammattialan tietoperustaa johdonmukaisesti
· Opiskelija etsii tietoa ja perustelee tietolähteiden käytön
· Opiskelija perustelee toimintaa näyttöön perustuvan tiedon avulla
AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan erilaisissa tilanteissa
· Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti
· Opiskelijaratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija toimii turvallisesti ja alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
· Opiskelija toimii ammattialansa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa · kehittää itseään
Arviointikriteerit, hyvä (3)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoa sujuvasti ja laaja-alaisesti
· Opiskelija arvioi ja käyttää kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa
AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa tilanteissa
·Opiskelija toimii asiakaslähtöisesti ja vastuullisesti
· Opiskelija soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon
EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija arvioi alansa ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta
· Opiskelija toimii ammattialansa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
· Opiskelija kehittää itseään ja työyhteisöään
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija osoittaa ammattialan tietoperustan hallinnan ja soveltaa sitä asiantuntevasti
· Opiskelija etsii itsenäisesti ammattialansa kansainvälistä, näyttöön perustuvaa tietoa, käyttää ja arvioi sitä kriittisesti
AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä
· Opiskelija ottaa vastuun asiakkaan/potilaan terveydenhuollon hoito- ja palveluprosessin kokonaisuudesta
· lOpiskelija uo innovatiivisia ja vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon
EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija kehittää alansa ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta
· Opiskelija kehittää ammattialansa toimintaa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
· Opiskelija toimii tavoitteellisesti, itseään ja työelämää kehittävästi
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
HYLÄTTY
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija arvostaa ammattialan tietoperustaa riittämättömästi
· Opiskelija käyttää ammattialan tietoperustaa riittämättömästi
· Opiskelija perustelee toimintaansa riittämättömästi
AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan riittämättömästi
· Opiskelija ei osaa toimia riittävän asiakaslähtöisesti
· Opiskelija omaa riittämättömät ammatillisen päätöksenteon taidot
EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuutta ja eettisiä periaatteita
· Opiskelija omaa riittämättömät valmiudet ryhmä- ja kehittämistyöhön osallistumiseen
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Fysioterapian tutkinnon opetussuunnitelman (SXB24S1) arviointikriteerit