Siirry suoraan sisältöön

Työhyvinvoinnin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: K000EQ11-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.07.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Musiikki
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Annu Tuovila
Vastuuopettaja
Annu Tuovila
Ryhmät
K0824S6
Musiikin tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
K000EQ11
Toteutukselle K000EQ11-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on tukea opiskelijan työhyvinvointia sekä auttaa opiskelijaa hallitsemaan vastuullisesti työn, työyhteisöjen ja ammatillisten vuorovaikutustilanteiden muutosprosesseja.

- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen kehittämistarpeita.
- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin rakentumista ottaen huomioon yksilön ja yhteisön näkökulmat.
- Opiskelija osaa kehittää työelämän viestintää, vuorovaikutusta ja kumppanuuksia moninaisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa edistää kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteiden toteutumista työelämässä.
- Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
- Opiskelija osaa soveltaa työssään teknologian tuomia mahdollisuuksia ja osallistavia menetelmiä.
- Opiskelija osaa rakentaa omaa työhyvinvointiaan ja reflektoida kehittymisensä prosessia.

Sisältö

Työn ja työelämän ajankohtaiset ja ennakoidut muutostarpeet. Musiikkipedagogin ja muusikon työ ja sen muutokset. Työhyvinvoinnin käsitteet ja prosessit. Työelämän viestintä, vuorovaikutus ja kumppanuuksien rakentaminen. Moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet. Osallistavat menetelmät ja teknologian luomat mahdollisuudet. Opiskelijan työhyvinvoinnin rakentaminen.

Aika ja paikka

tarkemmat tiedot moodlessa

Oppimateriaalit

tarkemmat tiedot moodlessa

Opetusmenetelmät

tarkemmat tiedot moodlessa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

x

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

x

Kansainvälisyys

x

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

x

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tarkemmat tiedot moodlessa

Sisällön jaksotus

x

Lisätietoja opiskelijoille

x

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida monipuolisesti työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida monipuolisesti työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia aloitteellisesti, vastuullisesti, ratkaisukeskeisesti ja luovasti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä monella tavalla työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä monipuolisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kattavasti työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kattavasti työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti, luovasti ja poikkeuksellisen taitavasti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä taitavasti työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä laaja-alaisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

x

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.

Osaamistavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on tukea opiskelijan työhyvinvointia sekä auttaa opiskelijaa hallitsemaan vastuullisesti työn, työyhteisöjen ja ammatillisten vuorovaikutustilanteiden muutosprosesseja.

- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen kehittämistarpeita.
- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin rakentumista ottaen huomioon yksilön ja yhteisön näkökulmat.
- Opiskelija osaa kehittää työelämän viestintää, vuorovaikutusta ja kumppanuuksia moninaisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa edistää kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteiden toteutumista työelämässä.
- Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
- Opiskelija osaa soveltaa työssään teknologian tuomia mahdollisuuksia ja osallistavia menetelmiä.
- Opiskelija osaa rakentaa omaa työhyvinvointiaan ja reflektoida kehittymisensä prosessia.

Sisältö

Työn ja työelämän ajankohtaiset ja ennakoidut muutostarpeet. Musiikkipedagogin ja muusikon työ ja sen muutokset. Työhyvinvoinnin käsitteet ja prosessit. Työelämän viestintä, vuorovaikutus ja kumppanuuksien rakentaminen. Moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet. Osallistavat menetelmät ja teknologian luomat mahdollisuudet. Opiskelijan työhyvinvoinnin rakentaminen.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.

Siirry alkuun