Opinnäytetyön toteutus (5 op)
Toteutuksen tunnus: XX00EL76-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 31.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
12.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Terveys
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 270
- Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Kätilötyön tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Heli Laaksonen
- Maria Kauppinen
- Eini Koskimies
- Riitta Vilkko
- Riikka Kukonlehto
- Kirsi Blom
- Marika Lähdetniemi
- Pasi Miettinen
- Pirjo Vesa
- Sanna-Mari Manninen
- Jaana Seitovirta
- Tinja Kaivolahti
- Tiia Saastamoinen
- Camilla Långstedt
- Kari Hyvärinen
- Vastuuopettaja
- Jaana Seitovirta
- Ryhmät
-
SXQ22S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO22S1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO22S2ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto, verkkopainotteinen
-
SXO22S1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO22S2BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto, verkkopainotteinen, lähihoitajapolku
-
SXL22S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXK22K2Ensihoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Opintojakso
- XX00EL76
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
• viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille
Sisältö
• opinnäytetyön toteutus suunnitelman mukaisesti
• yhteistyö opinnäytetyöhön osallistuvien kanssa
• tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Aika ja paikka
Syyslukukausi 2024.
Lukujärjestyksen mukaiset seminaarit, opinnäytetyön ohjaaja ilmoittaa seminaarien toteutusmuodon ja ajankohdan. Seminaariviikot 33, 37, 43 ja 49. Jos aloitus periodilla 2, opinnäytetyöprosessi jatkuu kevätlukukaudelle 2025.
Työpajatarjonta ja ajankohdat esitellään Moodle Opinnäytetyö (AMK), Terveys.
Työpajoihin osallistuminen suositeltavaa koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus
Alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
TK-menetelmien opintojakson Moodle-materiaali
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely
Ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus
Opponointi (vertaisarviointi)
Valitut työpajat
Seminaarit
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hanke- /projektikohtainen työelämäyhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei
Kansainvälisyys
Hyväksytty suoritus edellyttää kansainvälistä lähdekirjallisuutta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Syyslukukausi 2024, seminaariviikot 33, 37, 43 ja 49.
Opinnäytetyön ohjausmuotoja ovat ryhmäohjaus (mm. seminaarit ja työpajat) ja pariohjaukset, joista sovitaan erikseen ohjaajan kanssa. Edellytyksenä opinnäytetyön hyväksytty suunnitelmavaihe (ont-ohjaaja hyväksyy).
Lisätietoja opiskelijoille
Tällä opintojaksolla (opinnäytetyössä) tekoälyn avulla voi ideoida ja tehdä luonnoksia. Lisäksi tekoälyä voi hyödyntää tekstin jäsentelyssä ja kieliasun tarkastamisessa mutta sitä ei ole sallittua käyttää korvaamaan itse tehtyä ajatus- ja vastausten kirjoitustyötä. Opiskelijan on kuvattava avoimesti ja läpinäkyvästi, miten ja missä kohdissa työtä hän on käyttänyt tekoälytyökaluja. Tarkempi ohjeistus tekoälyn käytöstä ja viittausohjeesta löytyy Opiskelijan työpöydältä (Oma) Opiskelijan opas > Ohjeet ja säännöt > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.Toisten opiskelijoiden työt ovat luottamuksellisia!
Opintojakso palaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opinnäytetyön hyväksytty esittely seminaarissa sekä osallistuminen oman ryhmän seminaareihin. Opinnäytetyön tarkistaminen Turnitin plagiaatintunnistusjärjestelmässä.
Katso opinnäytetyön arviointikehikko OMA:sta tai Moodlesta.
Esitietovaatimukset
Opinnäytetyön suunnittelu 5 op