Perheiden kanssa tehtävä työ (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BZ81-3019
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2022 - 11.12.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.03.2023 - 27.04.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Päivi Eskelinen-Roos
- Ryhmät
-
SXH21K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
-
SXH21K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Opintojakso
- SX00BZ81
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää monimuotoisen perheen merkityksen ja tunnistaa perheen vuorovaikutustapoja ja perheeseen sisältyviä voimavaroja. Hän osaa toimia perhetyön moniammatillisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa soveltaa joustavasti perhetyön menetelmiä vanhempien ja perheen tukemisessa.
Sisältö
Perhe, merkitys ja mahdollisuudet. Perheen vuorovaikutus ja voimavarat. Perhekeskeisyys ja perhelähtöisyys. Moniammatillinen työskentely perhetyössä. Riittävä vanhemmuus. Kasvatusohjanta, vanhempien tukeminen kasvatustyössä. Perhetyön menetelmiä. Perhetutkimus.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena.
16.3. 9.00 - 15.00
23.3. 9.00 - 15.00
30.3. 9.00 - 15.00
13.4. 9.00 - 12.00
20.4. 9.00 - 15.00
27.4. 9.00 - 15.00
Muutokset mahdollisia.
Opetusmenetelmät
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena.
16.3. 9.00 - 15.00
23.3. 9.00 - 15.00
30.3. 9.00 - 15.00
13.4. 9.00 - 12.00
20.4. 9.00 - 15.00
27.4. 9.00 - 15.00
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen läsnäolo lähiopetuksessa, opintojaksoon liittyvät tehtävät ja oppimistehtävä
Arviointi:
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.