Siirry suoraan sisältöön

Pelimatematiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EW57-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.05.2023 - 31.07.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2023 - 15.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
Degree Programme in Information Technology
Opettajat
Birgitta Nenonen-Andersson
Ryhmät
ICT22-G
Game Development
Opintojakso
TX00EW57

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 36 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 24.08.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KMD751 Oppimistila
Ma 28.08.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KME751 Oppimistila
To 31.08.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KMD751 Oppimistila
Ma 04.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KME751 Oppimistila
To 07.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KMD751 Oppimistila
Ma 11.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KME751 Oppimistila
To 14.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KMD751 Oppimistila
Ma 18.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KME751 Oppimistila
To 21.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KMD751 Oppimistila
To 28.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KMD751 Oppimistila
Ma 02.10.2023 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002
KME751 Oppimistila
Ma 23.10.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Game Mathematics TX00EW57-3002 -resit exam
KMD750 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.

Sisältö

1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet

Esitietovaatimukset

Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.

Siirry alkuun