Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00DP73-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 21.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Talotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tommi Mäntykoski
Anna Hynninen
Riikka Nurmiainen
Ryhmät
TXF21S2_KIINT
Kiinteistöjohtamisen opintopolku
TXF23S_kijotalous
Kiinteistöalan talous -opintokokonaisuus
TXF22_kijotalous
Kiinteistöalan talous -opintokokonaisuus
Opintojakso
TX00DP73

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 06.09.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005
Etäopetus
Ke 20.09.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005
Etäopetus
Ke 04.10.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005
Etäopetus
Ke 01.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005
Etäopetus
Ke 15.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005
Etäopetus
Ke 29.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta TX00DP73-3005
Etäkoe
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tuntee kiinteistöliiketoiminnan eri osapuolten väliset suhteet ja yhteydet sekä erilaiset näkökulmat ja tavoitteet kiinteistöjen suhteen. Opintojakso antaa valmiuksia toimitilojen hankkimisesta ja kehittämisestä sekä kiinteistö- ja käyttäjäpalveluiden organisoinnista, hankinnasta ja kilpailuttamisesta. Opiskelija saa välineitä kiinteistöjen tehokkaaseen ja tuottavaan käyttöön sekä toimitilojen tilahallintaan tilojen käyttäjien vaihtuvien tarpeiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen toimitilajohtamisen, kiinteistöpalveluiden ulkoistamisen sekä palvelujen kilpailutuksen periaatteet. Opiskelija ymmärtää ostotoiminnan ja alihankintatyön koordinoinnin periaatteet ja osaa ostaa tuotteita, palveluja ja alihankintatyötä.

Sisältö

Palvelutoiminnan johtaminen, ostotoiminta ja alihankintatyön koordinointi, palvelujen kilpailuttamisprosessi, palvelujen myynti ja markkinointi asiakkaille, kiinteistö- ja käyttäjäpalvelujen osto- ja alihankintatoimen periaatteet, kiinteistön palvelurakenne; kiinteistönhuollon palvelut, teknisen huollon palvelut sekä käyttäjäpalvelut kuten aula-, vahtimestari- ja turvapalvelut, puhdistus- ja siivouspalvelut, viherkasvien hankinta ja hoito, puhelin-, pito- ja kokouspalvelut, postitus ja postinjakelu, skannaus-, kopiointi-, muutto-, tietoverkko-, sisustus-, hankinta-, lähetti- ja toimistopalvelut sekä muut mahdolliset tukipalvelut.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä laajempien tehtävien ratkaisemisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Edellisten lisäksi opiskelija osaa ratkaista vaativimmat analysointia tai perusteluja edellyttävät tehtävät lähes virheettömällä tasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.

Siirry alkuun