Ohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED30-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2022 - 04.09.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.10.2022 - 08.11.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Turkka Loimisto
- Vastuuopettaja
- Turkka Loimisto
- Ryhmät
-
KXE21S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED30
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.
Sisältö
Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.