Siirry suoraan sisältöön

Terveyden edistäminen kansainvälisessä kontekstissa (5op)

Toteutuksen tunnus: S000EF55-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.09.2022 - 31.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.11.2022 - 20.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Pirjo Koski
Kirsi Talman
Opintojakso
S000EF55
Toteutukselle S000EF55-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Opiskelija
- tuntee terveyden edistämisen rakenteet, organisaatiot ja ohjelmat kansallisesti ja kansainvälisesti
- tuntee kansainväliset terveyden edistämisen ammatilliset foorumit ja niiden toiminnan
- ymmärtää ja osaa arvioida kaupunkiympäristön (Urban health) vaikutuksen ihmisten terveyteen ja terveyden edistämiseen
- tuntee terveyden edistämisen globaalit haasteet (Global health)

Sisältö

- terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti
- kaupunkiympäristö terveyden edistämisen näkökulmasta
- globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt

Työmuodot

Opintojakson toteutussuunnitelma tarkentuu opintojakson alussa
Osallistuminen luennoille
Moodletyöskentely
itsenäinen työskentely
Ryhmäkeskustelu ja reflektio
Oppimistehtävä, arvioidaan 1-5

Aika ja paikka

8.11. 2022 klo 9.00–16.00 Zoomissa
23.11.2022 klo 9.00–16.00 MPA4018
Moodle
Oppimistehtävä ryhmässä

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kirjallisuutta:
Opintokason kirjallisuus tarkentuu opintojakson alussa
Luyentiomateriaali

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Suoritustapa:
Osallistuminen luennoille
Oppimistehtävä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste=27 tuntia opiskelijan työtä
5 op= 135 t

1 op luennot
4 op Oppimistehtävä

läsnäolovelvoite:
etäluento Zoomin välityksellö ja lähiopetus

Sisällön jaksotus

- Terveyden edistämisen organisaatiot, ohjelmat ja toimijat kansainvälisesti ja kansallisesti
- Kaupunkiympäristö terveyden edistämisen näkökulmasta, Urban Health
- Globaalit terveyden ulottuvuudet, käsitteet ja ilmiöt
- Kestävä kehitys ja terveyden edistäminen

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen lähi-/etäpäiviin
Oppimistehtävä, arvioidaan 1-5


Palauttamalla tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä.
Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on
kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa
luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson
perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää
oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun