Elämänkulun tukeminen varhaiskasvatuksessa (10 op)
Toteutuksen tunnus: SX00DL80-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.05.2021 - 16.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
25.10.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 55
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija osaa jäsentää erilaisia kulttuureita, elämäntapoja ja elämänkulkuja sekä arvioida niiden merkitystä yksilöiden ja yhteisöjen elämässä. Opiskelija ymmärtää elämänkulun tukemisessa käytettävien erilaisten pedagogisten menetelmien merkityksen ja osaa käyttää niitä sosiaalipedagogisessa työssä varhaiskasvatuksen alueella. Hän tuntee lapselle ominaisia tapoja toimia ja osaa suunnitella niihin perustuvaa, lasta tukevaa toimintaa. Hän osaa muodostaa toiminnalle ikävaiheen, elämäntavan ja elämäntilanteen huomioivia tavoitteita.
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti ja tehokkaasti englanniksi ammattialansa opiskelu- ja työtehtävissä, ja hän pystyy käyttämään englantia oman ammattitaitonsa kehittämisessä. Opiskelijalla on realistinen käsitys englannin kielen kieli- ja viestintäosaamisestaan, ja hän asennoituu myönteisesti sen kehittämiseen ammattitaitonsa osana. Opiskelijan suulliset ja kirjalliset viestintätaidot vastaavat eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B2. Opiskelijan suullinen ilmaisu on luontevaa ja sujuvaa ja hän osaa ottaa huomioon tilanteen vaatiman muodollisuusasteen. Kirjallinen ilmaisu on selkeää ja jäsentynyttä ja sanasto monipuolista.
Sisältö
Lapsuuden elämäntavat, kulttuurit ja kulttuuriset ristiriidat. YK:n lasten oikeuksien sopimus. Yhdenvertaisuuden edistäminen, yhdenvertaisuuslaki ja kotouttamislaki. Lapselle ominaiset tavat toimia. Varhaiskasvatuksessa käytettäviä pedagogisia menetelmiä: liikuntakasvatus, kuvataidekasvatus, musiikkikasvatus sekä sanallinen ilmaisu ja kirjallisuus. Menetelmien perusteet ja yhteydet sosiaalipedagogiseen työhön pienten lasten kanssa. Englanninkieliset ammattialan keskeiset käsitteet, termit ja vuorovaikutustilanteet sosionomin työssä. Opintojakso sisältää neljä tuntia ammatillisen kasvun ohjausta.
Aika ja paikka
Tämä toteutus on ryhmälle SXH21K2_vaka ja he suorittavat vain englannin osuuden 3 op. Opetus on yhdessä ryhmän SXH21K2 kanssa. Opettajana on Minna Kalajoki.
Lähiopetukset ovat Myllypurossa:
o 14.10. klo 1245-1600 MPA4008
o 18.11. klo 1245-1600 MPA6011
o 20.12. klo 1245-1600 MPA4008
Oppimateriaalit
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä toteutus on ryhmälle SXH21K2_vaka ja he suorittavat vain englannin osuuden 3 op. Opetus on yhdessä ryhmän SXH21K2 kanssa. Opettajana on Minna Kalajoki.
Lähiopetukset ovat Myllypurossa:
o 14.10. klo 1245-1600 MPA4008
o 18.11. klo 1245-1600 MPA6011
o 20.12. klo 1245-1600 MPA4008
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
-
Lisätiedot
Opintojakso sisältää 3 op englannin kielen opintoja
Lisätiedot
Opintojakso sisältää 3 op englannin kielen opintoja