Asiakkuuksien kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LX00BW70-3020
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 12.08.2019
Ajoitus
19.08.2019 - 13.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Pia Väkiparta-Lehtonen
Ryhmät
-
LXD18S1_M1LXD18S1_M1
-
LXD18S1_M2LXD18S1_M2
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida kuluttajan käyttäytymistä ja kulutusta
- suunnitella kehittämistoimenpiteitä analysoinnin pohjalta ja tuottaa
käytännön ratkaisuja erilaisiin tilanteisiin
- kehittää yrityksen strategisia asiakkuuksia luoda ja kehittää yrityksen
palvelutarjoamaa vastaamaan asiakkaiden tarpeita
- ymmärtää asiakastiedon merkityksen asiakkuuksien kehittämisessä
Sisältö
- ostokäyttäytymisen teoriat ja viitekehys
- palvelu- ja myyntiprosessin suunnittelu
- tuote- ja palvelukonseptointi
- CRM-järjestelmät
Oppimateriaalit
Consumer behaviour : an European perspective / Michael Solomon, Gary Bamossy, Søren Askegaard, Margaret K. Hogg. Löytyy myös e-kirjana Dawsonera-palvelusta! tai vastaava
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ryhmätyöt
Itsenäiset tehtävät
Työpajat
Lisätietoja opiskelijoille
Esitietovaatimus: markkinoinnin perusopintoja 5op
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itseopiskelutehtäviä 20%
Projekti ryhmätyönä työpajoissa tai yksilötyönä itsenäisesti 40 %
Kirjatentti 40%
Esitietovaatimukset
Liiketalouden perusopinto Markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot