Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00BW70-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2019 - 12.08.2019

Ajoitus

19.08.2019 - 13.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pia Väkiparta-Lehtonen

Vastuuopettaja

Pia Väkiparta-Lehtonen

Ryhmät

  • LXD18S1_M1
    LXD18S1_M1
  • LXD18S1_M2
    LXD18S1_M2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida kuluttajan käyttäytymistä ja kulutusta
- suunnitella kehittämistoimenpiteitä analysoinnin pohjalta ja tuottaa
käytännön ratkaisuja erilaisiin tilanteisiin
- kehittää yrityksen strategisia asiakkuuksia luoda ja kehittää yrityksen
palvelutarjoamaa vastaamaan asiakkaiden tarpeita
- ymmärtää asiakastiedon merkityksen asiakkuuksien kehittämisessä

Sisältö

- ostokäyttäytymisen teoriat ja viitekehys
- palvelu- ja myyntiprosessin suunnittelu
- tuote- ja palvelukonseptointi
- CRM-järjestelmät

Oppimateriaalit

Consumer behaviour : an European perspective / Michael Solomon, Gary Bamossy, Søren Askegaard, Margaret K. Hogg. Löytyy myös e-kirjana Dawsonera-palvelusta! tai vastaava

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ryhmätyöt
Itsenäiset tehtävät
Työpajat

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimus: markkinoinnin perusopintoja 5op

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa
asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itseopiskelutehtäviä 20%
Projekti ryhmätyönä työpajoissa tai yksilötyönä itsenäisesti 40 %
Kirjatentti 40%

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perusopinto Markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot