Siirry suoraan sisältöön

Tarinallinen viestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CL46-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2019 - 25.08.2019

Ajoitus

21.10.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 15

Koulutus

  • Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Päivi Rahmel

Vastuuopettaja

Leena Björkqvist

Ryhmät

  • KUVAO
    Kulttuurituotannon syventävät opinnot

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy tarinalliseen viestintään yrityksissä osana brändin rakentamista ja markkinointia. Opintojakson suoritettuaan oppilas tuntee vahvoja yritystarinoita ja tunnistaa hyvän yritystarinan, tietää tarinan rakentamisen perusteita ja rakenteita. Hän osaa luoda tarinan annetusta materiaalista. Oppilas omaksuu myös tarinallisen ajattelun luonteen ja osaa nähdä sen käyttömahdollisuuksia osana oman työnsä kokonaisuutta.

Sisältö

Tarinallistamisen idea
Kansainväliset merkkitarinat
Menestyksen ainekset, kotimaiset brändit ja palvelumuotoilu
Dramaturgiaa ja kirjoitusharjoitteita
Omat tarinat ja niiden pitchaus

Oppimateriaalit

Nettimateriaali
Dramaturgioita
Juhana Torkki: Puhevalta
Juhana Torkki: Tarinan valta
Palvelumuotoilu
Stooripuu

Opetusmenetelmät

Luennot, toiminnalliset harjoitteet, itsenäiset-ja ryhmätehtävät.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat valitsevat jonkun firman jonka yritystarinaan he perehtyvät ja toisen, jonka toiminnasta tekevät/kirjoittavat ryhmittäin yritystarinan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Yritystarinat voidaan etsiä myös kansainvälisestä kontekstista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan tulee varata aikaa kirjallisuden lukemiseen. Ryhmätehtävät tehdään pääasiassa lähiopetuksen yhteydessä.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssin luonne edellyttää läsnäoloa lähiopetuksessa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi, osallistuminen ja annettujen tehtävien tekeminen. Itsearviointi, vertaisarviointi, opettajanarviointi.