Siirry suoraan sisältöön

Kätilötyön johtamisen ja laadun kehittäminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: S000GH36

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa kätilötyön kehittämisessä ja johtajana toimiessaan
- osaa arvioida ja johtaa kätilötyön laadun ja vaikuttavuuden kehittämistä
- osaa verkostoitua ja toimia kansallisissa ja kansainvälisissä kätilötyön verkostoissa
- osaa arvioida ja soveltaa kestävän kehityksen tavoitteita kätilötyössä
- osaa arvioida yhteiskunnallisia tarpeita ja haasteita sekä tulevaisuuden trendejä, jotka vaikuttavat kätilötyöhön

Sisältö

Kätilötyön johtamisen erityispiirteet
Eettinen johtaminen ja työhyvinvointi kätilötyössä
Kansalliset ja kansainväliset verkostot kätilötyössä
Kestävän kehityksen periaatteet ja niiden soveltaminen kätilötyöhön
Kätilötyön tulevaisuuden haasteet ja trendit
Ajankohtaiset johtamisen teemat ja tutkimustieto

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun